مایکروسافت امنیت ویندوز ۱۱ را با فناوری Pluton افزایش می‌دهد

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت تصمیم دارد با استفاده از فناوری پلوتون (Pluton) امنیت ویندوز ۱۱ را تقویت کند.
تبلیغات

مجرمان سایبری همواره به ابداع تاکتیک‌های جدید برای نفوذ به سیستم‌های امنیتی ادامه می‌دهند و نبرد برقراری امنیت را به‌طور مدوام پیچیده‌تر می‌کنند. اکنون مایکروسافت برای بهبود امنیت سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ قصد دارد با کوالکام همکاری کند.

به گزارش MSPoweruser، جدیدترین محصول حاصل از همکاری مایکروسافت و کوالکام، تراشه‌ی اسنپدراگون 8cx نسل سه است که در تینک‌پد X13s لنوو مورد استفاده قرار گرفته است. این سیستم-روی-چیپ (SoC) اولین پلتفرم آرم برای ویندوز است که برپایه‌ی معماری امنیتی مایکروسافت پلوتون ساخته شده است. این تراشه می‌تواند داده‌های حساس را به‌طور ایمن در سخت‌افزار ادغام‌شده در قالب پردازنده‌ی مرکزی دستگاه ذخیره کند؛ قابلیتی که امکان نفوذ هکرها به هر دستگاهی را حتی در صورت داشتن دسترسی فیزیکی، دشوار می‌کند.

دیوید وستون، مدیر بخش امنیت سازمانی و سیستم‌عامل مایکروسافت در یک پست وبلاگی نوشت:

رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۱ که از جدیدترین پلتفرم محاسباتی اسنپدراگون 8cx نسل سه کوالکام بهره می‌برند، از قابلیت‌های پیشرفته‌ی مایکروسافت پلوتون و کدهای احرازهویت اشاره‌گر (Pointer Authentication Codes یا PAC) استفاده می‌کنند. پلوتون از قابلیت‌های سخت‌افزاری پیشرفته‌ای بهره می‌برد و اقدامات متقابل امنیتی داخلی، از PAC دربرابر الگوهای سوءاستفاده‌ی رایج، محافظت می‌کند. این ویژگی‌ها به مشتریان کمک خواهد کرد تا امنیت دستگاه خود را ارتقاء دهند.

طبق گفته‌ی وستون، فناوری پلوتون می‌تواند با بهره گرفتن از رایانه‌های شخصی مجهز به ویندوز ۱۱ و پلتفرم اسنپدراگون 8cx نسل سه کوالکام، مزایای زیادی را به کاربران ارائه دهد که ازجمله می‌توان به به‌روزرسانی‌های امنیتی مبتنی بر فضای ابری، مقاومت دربرابر حملات فیزیکی و امنیت درجه یک مبتنی بر رویکردها و فناوری‌های مورد استفاده در ایکس‌باکس و آژور Sphere اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات