نواروظیفه ویندوز ۱۱ در بیلد ۲۲۵۶۳ برای تبلت‌ها بهبود یافته است

شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
بیلد ۲۲۵۶۳ ویندوز ۱۱ شامل بهبودهایی در نواروظیفه‌ی این سیستم‌عامل روی تبلت‌ها است که کار با آن را طبیعی‌تر و آسان‌تر می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت پس از انتشار به‌روزرسانی گسترده ویندوز ۱۱ با شماره‌ی ساخت ۲۲۵۵۷ در هفته‌ی گذشته، یک بیلد جدید برای کاربران اینسایدر در کانال توسعه‌دهندگان ارائه کرده است. این به‌روزرسانی با شماره‌ی ساخت ۲۲۵۶۳ شناخته می‌شود و به‌دلیل تعطیلات دوشنبه‌ی گذشته‌ی ایالات متحده، کمی‌ دیرتر از زمان معمول ارائه شده است. ازآنجاکه فاصله‌ی بین انتشار دو بیلد اخیر ویندوز ۱۱ حدود یک هفته است، بنابراین موارد زیادی در این به‌روزرسانی جدید اعمال نشده؛ اما همچنان بهبودهای جذابی در آن دیده می‌شود. این بیلد همه‌ی ویژگی‌های به‌روزرسانی هفته‌ی قبل را برای کاربران سیستم‌های مبتنی‌بر ARM64 ارائه می‌دهد.

به گزارش XDA، بیلد ۲۲۵۶۳ ویندوز ۱۱ همچنان بر بهبود عمکلرد روی تبلت‌ها تمرکز دارد. هفته‌ی گذشته شاهد تغییراتی در ویندوز ۱۱ بودیم که با بهره گرفتن از آن‌ها تعاملات لمسی طبیعی‌تری روی تبلت‌ها ارائه می‌دهد و حالا یک نواروظیفه‌ی جدید در این سیستم‌عامل دیده می‌شود. اکنون هنگام استفاده از تبلت‌های ویندوزی، یا اگر صفحه‌کلید را از رایانه‌های هیبریدی دو در یک جدا کنید، نوار وظیفه به یک نمای ساده تبدیل می‌شود که فقط نمادهای اصلی سیستم از‌ جمله باتری، اینترنت و نشانگرهای صدا را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید همه‌ی برنامه‌های باز خود را ببندید، می‌توانید از پایین صفحه به بالا بکشید تا نوار وظیفه‌ی کامل با نمادهای برنامه‌های شما، نمایان شود. این تغییر فقط برای تبلت‌ها اعمال شده است و بنابراین کاربران دسکتاپ و لپ‌تاپ ویندوز ۱۱، آن را مشاهده نخواهند کرد.

نوار وظیفه حالت تبلت ویندوز ۱۱

مایکروسافت همچنین در‌ حال ایجاد تغییراتی در پنل ابزارک‌ها است، بنابراین محتوای جدید و ابزارهای شخصی شما اکنون با هم ترکیب می‌شوند. بدین‌ترتیب قادر خواهید بود به‌طور یک‌جا، محتوای بیشتری را مشاهده کنید و اگر ابزارک‌های سنجاق‌شده‌ی زیادی نداشته باشید، بخش اخبار برای شما در‌ دسترس‌تر خواهد بود. بااین‌حال، همچنان می‌توانید ابزارک‌ها را به بالای پنل سنجاق کنید.

اگر از مایکروسافت اج استفاده می‌کنید، در بیلد جدید ویندوز، تغییراتی در این مرورگر مشاهده خواهید کرد. اکنون می‌توانید هنگام استفاده از Snap Assist برگه‌های خاص اج را به‌عنوان پیشنهادهای عکس‌برداری ببینید، بنابراین قادر خواهید بود برگه‌ها را به‌راحتی به‌طور جداگانه سازماندهی کرده و همه‌ی آن‌ها را به‌طور یک‌جا مشاهده کنید.

ابزارک های ویندوز ۱۱

مقاله‌ی مرتبط:

نسخه‌ی جدید ویندوز همچنین از Emoji 14.0، یعنی آخرین استاندارد یونیکد، پشتیبانی می‌کند و ۳۷ ایموجی منحصر‌به‌فرد جدید را به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند که برخی از آن‌ها شامل تغییرات رنگ پوست است. با توجه به این نکته، ایموجی دست‌‌ دادن اکنون به شما اجازه می‌دهد رنگ پوست را برای هر دو‌ دست انتخاب کنید. در مجموع ۱۱۲ ایموجی جدید با قابلیت اضافه کردن رنگ پوست در‌ دسترس شما خواهد بود.

از دیگر تغییرات بیلد جدید ویندوز ۱۱ می‌توان به تنظیم خط‌ مشی گروهی جدید برای اعلان‌های به‌روزرسانی سیستم‌عامل اشاره کرد. درهمین‌حال، اکنون نوار جست‌وجو در مرورگر فایل، شامل وان‌درایو، پوشه‌ی دانلودها و سایر مکان‌های نمایه‌شده است. علاوه‌براین، فایل‌های موجود در بخش Quick Access که به‌صورت محلی ذخیره نشده‌اند، اکنون تصاویر کوچک را نشان می‌دهند و از اشتراک‌گذاری وان‌درایو نیز پشتیبانی می‌کنند.

افزون‌بر همه‌ی ویژگی‌ها و بهبودهای اعمال شده در بیلد ۲۲۵۶۳ ویندوز ۱۱، این به‌روزرسانی برخی از مشکلات گزارش‌شده توسط کاربران را نیز رفع کرده است که می‌توانید جزئیات کامل آن را در وب‌سایت مایکروسافت مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات