ودبوش: WWDC 2021 چالش‌های اپل و فیسبوک را افزایش خواهد داد

جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود کانون توجه اپل در رویداد WWDC 2021 بر معرفی قابلیت‌های جدید حریم خصوصی معطوف خواهد بود که می‌تواند چالش‌های اپل و فیسبوک را افزایش بدهد.
تبلیغات

طبق اعلام اپل، کنفرانس توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC 2021 هفتم ژوئن (هفدهم خرداد) برگزار خواهد شد. به‌ دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تبعاتش، سی‌ و دومین کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل کاملا آنلاین و مجازی خواهد بود و در آن، غول دنیای فناوری از آخرین دستاوردهایش رونمایی خواهد کرد. طبق روال معمول، انتظار می‌رود کانون توجه اپل به قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید معطوف شده باشد و از قرار معلوم، این قابلیت‌ها بیشتر در حوزه‌ی امنیت و حریم خصوصی است.

دنیِل ایوز، تحلیلگر ارشد ودبوش، در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران می‌گوید به‌روزرسانی آینده iOS 15 شامل ویژگی جدید حفاظت از حریم خصوصی، تغییر در لاک اسکرین، تغییر مدیریت نوتیفیکیشن‌ها و ویژگی‌های جدید در آی‌مسیج (iMessage) خواهد بود؛ اما وی مدعی است که تمرکز اصلی اپل در رویداد WWDC بر قابلیت‌های حریم خصوصی و امنیت خواهد بود. علاوه بر این، تحلیلگر مذکور معتقد است که اپل می‌تواند در جریان سخنرانی، چند محصول سخت‌افزاری رونمایی کند که مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ محتمل‌ترین آن‌ها خواهند بود. به‌طور کلی هیچ یک از این شایعات جدید نیست و پیش‌از این بارها گزارش شده‌ است.

با نگاهی به سالیان گذشته، روابط متقابل اپل و فیسبوک همواره توأم با نفرت و دشمنی بوده و گویا زخم دیرینه‌ی این دو شرکت با سیاست‌های حریم خصوصی اپل سَر باز کرده است؛ سیاست‌هایی که به‌طور علنی بخش تبلیغات را هدف قرار می‌دهند و این به مزاج فیسبوک، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تبلیغاتی، خوش نیامده است. حال به‌ نظر می‌رسد این جدال‌ها با رویداد توسعه‌دهندگان پیش‌ رو و معرفی قابلیت‌های جدید بیشتر خواهد شد.

چندی پیش، اپل ویژگی ATT را به‌عنوان قابلیتی در iOS 14.5 عرضه کرد که به‌نوعی دلیل تمامی این جدال‌ها همین ویژگی عنوان می‌شود. این بدان معنی است که وقتی این قابلیت فعال باشد، هر برنامه‌ای که روی آیفون یا آیپد اجرا می‌شود، قبل از دسترسی به داده‌های خاصی که می‌تواند برای ردیابی در سایر برنامه‌ها استفاده شود، باید از کاربر اجازه‌ی دسترسی بگیرد و کاربران می‌توانند درخواست شرکت‌ها را قبول کنند یا آن را نپذیرند.

ایوز همچنین ادعا می‌کند که نسل بعدی سری آیفون احتمالا در هفته سوم ماه سپتامبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) به بازار عرضه می‌شود؛ اما این احتمال نیز وجود دارد که عرضه‌ی آن مطابق سال گذشته به اوایل ماه اکتبر موکول شود. او می‌گوید شواهد میدانی از زنجیره‌ی تأمین نشان می‌دهد که همچنان تقاضای بی‌سابقه برای آیفون ادامه خواهد داشت. سفارش ساخت خانواده آیفون ۱۳ در محدوده ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون دستگاه متغیر است و در مقایسه با آیفون ۱۲ در بازه‌ی مشابه، ۲۰ درصد افزایش تولید نشان می‌دهد.

رویداد اصلی توسعه‌دهندگان امسال دوشنبه، ۱۷ خرداد برگزار می‌شود که در حقیقت، بازگشت به برنامه‌های سُنتی اپل است؛ زیرا شیوع بیماری همه‌گیر COVID-19 اپل را مجبور کرد رویداد WWDC را تا پایان ژوئن سال گذشته به تأخیر بیندازد. همچنین اپل قطعا از قالب مجازی خود برای WWDC 2021 پیروی می‌کند؛ از این‌رو، سخنرانی اصلی یک ویدیوی از پیش ضبط‌شده، فیلم‌برداری زیبا از اپل پارک و حضور چندین مدیر و مهندس اپل خواهد بود. می‌توانید تمامی جزئیات رویداد پیش رو را از مقاله‌ی مرتبط ما در این لینک مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات