ودبوش: اپل مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را در رویداد WWDC 2021 رونمایی می‌کند

پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد در رویداد WWDC 2021، مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی بازطراحی‌شده رونمایی کند.
تبلیغات

به‌گزارش MacRumors و با استناد به گفته‌های دنیئل ایوز، تحلیلگر وبوش، اپل قصد دارد در رویداد توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC 2021، مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را با طراحی و قلب تپنده‌ای جدید رونمایی کند. این گزارش هم‌سو با اظهارات مارک گِرمن از بلومبرگ و جان پراسر، افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل، منتشر شده و مُهر تأییدی بر معرفی این محصول در رویداد آتی این شرکت است.

ایوز در آخرین یادداشتش خطاب به سرمایه‌گذاران می‌گوید که کوپرتینویی‌ها درکنار معرفی آخرین دستاوردهای نرم‌افزاری همچون iOS 15 و macOS جدید، در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی نسل بعدی مک‌بوک پرو هستند. تحلیلگر مذکور مدعی است اپل در ساخت کامپیوترهای جدیدش از پردازنده M1 بهره خواهد برد که بعید به‌نظر می‌رسد؛ زیرا انتظار می‌رود مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به تراشه قدرتمندتری در‌مقایسه‌با تراشه M1 مجهز شوند.

طبق شایعات قبلی، قلب تپنده دو محصول جدید را پردازنده بهبودیافته از خانواده M1 (شاید M1X) تشکیل خواهد داد. پردازنده مذکور از هسته‌های مرکزی و گرافیکی بیشتری میزبانی می‌کند و قدرت پردازشی‌اش از پردازنده M1 به‌مراتب بیشتر است.

در مقام مقایسه، مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی مجهز به M1 هشت هسته پردازشی دارد که بین چهار هسته قدرتمند برای پردازش‌های سنگین و چهار هسته ضعیف برای پردازش‌های روزمره تقسیم می‌شود و هشت هسته گرافیکی مجتمع نیز پردازش گرافیکی آن را تأمین می‌کند. ناگفته نماند بلومبرگ نیز اطلاعاتی از پردازنده بهبود‌یافته M1 منتشر کرده است که می‌تواند به محصول نهایی بسیار نزدیک باشد.

اعتقاد بر این است که در طراحی نسل بعدی نوت‌بوک‌های حرفه‌ای اپل بزرگ‌ترین بازنگری‌ای خواهد شد که از سال ۲۰۱۶ مشاهده کرده‌ایم. به‌طورکلی، اپل از سال ۲۰۱۶ و بازطراحی مک‌بوک پرو مجهز به تاچ‌بار طراحی این نوت‌بوک‌ها را تغییر نداده و سال گذشته نیز مک‌بوک پرو ۱۳٫۳ اینچی را با همان زبان طراحی و پردازنده M1 راهی بازار کرد؛ ازاین‌رو، انتظار می‌رود هر دو مدل جدید با تغییراتی چشمگیر در طراحی روانه بازار شوند و از مؤلفه‌های طراحی جدید با لبه‌های تخت و حاشیه اندک بهره ببرند که به زبان طراحی محصولات کنونی اپل همچون آیفون ۱۲ و آیپد و آی‌مک بسیار شباهت خواهد داشت.

افزون‌براین، پیش‌بینی می‌شود مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو بتوانند شارژر مگ‌سیف را بعد از مدت‌ها در کامپیوترهای مک احیا کنند و انتظار می‌رود اهالی کوپرتینو نمایشگر OLED لمسی موسوم به تاچ‌بار (Touch Bar) را به‌نفع دکمه‌های فیزیکی کنار بگذارند؛ نمایشگری که آن‌چنان از آن استقبال نشده است. مارک گِرمن نیز بسیاری از این جزئیات را تأیید کرد و اولین کسی بود که گزارش داد درگاه کارت‌خوان SD در حال بازگشت به کامپیوترهای مک است.

از مشخصات احتمالی دیگر این محصول می‌توان به پشتیبانی از درگاه HDMI و بهره‌مندی از حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. جدیدترین پیکربندی مک‌بوک پرو ۱۳٫۳ اینچی ۱۶ گیگابایت رم دارد؛ بنابراین، مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ پیشرفتی چشمگیر در بحث سخت‌افزاری به خود خواهد دید.

ناگفته نماند ایوز اطلاعاتی نیر درباره خانواده آیفون ۱۳ به‌اشتراک گذاشته است و ادعا می‌کند مدل‌های پرو با حداکثر یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی دردسترس قرار خواهند گرفت که دو برابر بیشتر از آخرین پیکربندی ۵۱۲ گیگابایتی فعلی است. علاوه‌براین، وی معتقد است اپل قصد دارد در رویداد WWDC ۲۰۲۲، عینک واقعیت افزوده‌ اپل گلس معرفی کند.

خودرو خودران موسوم به اپل کار (Apple Car) که احتمال دارد در رویدادی جداگانه در سال ۲۰۲۴ معرفی شود، دیگر محصولی است که شاید کوپرتینویی‌ها در رویداد WWDC ۲۰۲۲ درباره جزئیاتش توضیحاتی ارائه دهند. کمتر از یک هفته تا کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل فاصله داریم. WWDC 2021 رویدادی مجازی خواهد بود و انتظار می‌رود اپل iOS 15 و سایر سیستم‌عامل‌هایش را رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات