اسنپدراگون ایکس الیت بار دیگر مچ اینتل را خواباند؛ شکست پردازنده Core Ultra 7 155H

جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت / Snapdragon X Elite روی نمایشگر لپ تاپ
اسنپدراگون ایکس الیت در جدیدترین بنچمارک‌ توانست بار دیگر رقیب اینتلی خود را شکست دهد.
تبلیغات

اسنپدراگون ایکس الیت از زمان رونمایی‌اش تاکنون در بنچمارک‌های مختلفی حضور داشته و توانسته‌ است هربار رقیب خود از تیم آبی را شکست دهد. حالا در جدیدترین مقایسه بین اسنپدراگون ایکس الیت و پردازنده اینتل مدل Core Ultra 7 155H، تراشه‌ی مبتنی‌بر معماری آرم کوالکام موفق شد بار دیگر خوش بدرخشد.

نتایج بنچمارک جدید که توسط یکی از افشاگران در ایکس فاش شده است نشان می‌دهد هر دو پردازنده در لپ‌تاپ‌هایی با ظرفیت حرارتی ۲۰ وات قرار گرفته‌اند.

نتایج بنچمارک اسنپدراگون ایکس الیت و اینتل Core Ultra 7 روی صفحه‌نمایش لپ‌تاپ
نتایج بنچمارک گیک‌بنچ ۶ اسنپدراگون ایکس الیت و اینتل Core Ultra 7 روی صفحه‌نمایش لپ‌تاپ

عملکرد پردازنده‌ها در فشرده‌سازی فایل در 7Zip، کامپایل کد در ویژوال استودیو و تست گرافیکی 3DMark Wild Life Extreme سنجیده شد. تصاویر نشان می‌دهند ایکس الیت با اختلاف کمی در 7Zip دربرابر Core Ultra 7 برتری دارد و در ویژوال استودیو با اختلاف نسبتاً زیادی سریع‌تر است.

در آزمایش Wild Life Extreme که عملکرد گرافیکی را بررسی می‌کند، اسنپدراگون ایکس الیت توانست محتوا را با نرخ ۳۹ فریم‌برثانیه به تصویر بکشد که در برابر پردازنده‌ی تیم آبی با حدود ۳۴ فریم‌برثانیه برتری داشت.

در بنچمارک گیک‌بنچ ۶، اسنپدراگون ایکس الیت در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۲٬۷۷۴ و ۱۴٬۰۲۷ کسب کرد. Core Ultra 7 در همین بنچمارک در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب موفق به کسب ۲٬۴۰۱ و ۱۳٬۰۰۱ امتیاز شد. ایکس الیت در بخش تک هسته‌ای کمی پایین‌تر از M3 قرار می‌گیرد اما در بخش چند هسته‌ای حدود ۱۶ درصد سریع‌تر است.

بنچمارک‌هایی که تاکنون از اسنپدراگون ایکس الیت فاش شده‌اند، نشان می‌دهد که این پردازنده از مدل‌های رقیب عملکرد بهتری دارد. باید دید قیمت پردازنده جدید کوالکام چه تأثیری روی قیمت لپ تاپ در آینده خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات