قدرت‌نمایی تایوانی‌ها؛ مدیاتک بالاتر از کوالکام برترین تراشه‌ساز صنعت موبایل شد

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده تراشه SoC مدیاتک روی مادربرد طرح گرافیکی
مدیاتک با در‌اختیار داشتن بیشترین سهم پردازنده‌های موبایلی در انتهای سال ۲۰۲۳، باردیگر قدرت‌نمایی کرد.
تبلیغات

مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانالیس گزارش جدیدی با موضوع بررسی بازار گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۳ منتشر کرد. در بخشی از این گزارش که در شبکه‌ی اجتماعی ایکس منتشر شد، به عملکرد مدیاتک و تصاحب جایگاه اول در میان فروشندگان پردازنده‌های موبایلی اشاره شده است.

مدیاتک جایگاه نخست را با رشد چشمگیر سهم خود در دستگاه‌ها به‌دست آورده است. در این گزارش، اپل از‌لحاظ درآمد حاصل از پردازنده‌های اختصاصی گوشی آیفون، همچنان بی‌رقیب است و در صدر جدول قرار دارد.

نمودار میزان سهم تولیدکنندگان پردازنده های موبایلی در سه ماهه چهارم سال 2023

میزان درآمد اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۳ با رشد ۲۰ درصدی در‌مقایسه‌با سال ۲۰۲۲ به ۸۷ میلیارد دلار رسید.

گزارش کانالیس مدیاتک و کوالکام و اپل را به‌عنوان سه ارائه‌دهنده‌ی برتر پردازنده در بازار جهانی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۳ معرفی کرده است. نام شرکت های‌سیلیکون نیز به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان چینی پردازنده‌های موبایلی و زیرمجموعه‌ی هواوی با ۷ میلیون دستگاه و ۷ میلیارد دلار درآمد در این گزارش آمده است.

نمودار میزان درآمد تولیدکنندگان پردازنده های موبایلی در سه ماهه چهارم سال 2023

شرکت Unisoc نیز با افزایش ۲۴ درصدی درآمد و سهم در‌مقایسه‌با مدت مشابه با سال گذشته، شگفتی‌ساز دیگری در این گزارش بود. بیشتر پردازنده‌های Unisoc در انواع گوشی تکنو و گوشی اینفینیکس و گوشی ایتل که همگی زیرمجموعه‌ی برند ترنشن هستند، به‌کار گرفته می‌شود.

عملکرد سامسونگ در گزارش کانالیس فاجعه‌بار بود. این شرکت با کاهش ۴۸ درصدی سهم گوشی‌های مجهز به پردازنده‌های اگزینوس در بازار، به درآمد ۵ میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۳ رسید؛ درآمدی که در‌مقایسه‌با سال گذشته ۴۴ درصد کاهش یافته است.

با عرضه‌ی مدل‌های پرچم‌دار گوشی سامسونگ در اوایل سال ۲۰۲۴ و مجهز‌بودن دو گوشی گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس به پردازنده‌ی اگزینوس ۲۴۰۰، به‌زودی شاهد افزایش سهم اگزینوس خواهیم بود.

جدیدترین میان‌رده‌ی سامسونگ، یعنی گلکسی A55، به‌زودی با پردازنده‌ی اگزینوس ۱۴۸۰ رونمایی می‌شود و باتوجه‌به مشخصاتش، می‌تواند به بهترین گوشی میان رده امسال سامسونگ تبدیل شود و نقش مؤثری در افزایش سهم فروش و درآمد سامسونگ در بازارهای جهانی ایفا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات