افت ۲۴ درصدی فروش آیفون، اپل را به رتبه چهارم بازار چین فرستاد

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پنل پشت آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
سیر نزولی آمار فروش آیفون در چین زنگ خطر را برای اپل به صدا درآورده است.
تبلیغات

فروش گوشی آیفون در ۶ هفته‌ی اول سال ۲۰۲۴ افت قابل توجهی در چین تجربه کرد که باعث شد اپل عنوان پرفروش‌ترین سازنده‌ی موبایل را به ویوو واگذار کند.

براساس گزارش Counterpoint Research، فروش آیفون در چین ۲۴ درصد کاهش یافته و اپل را به رتبه‌ی چهارم در بین پرفروش‌ترین سازندگان گوشی هوشمند در این کشور رسانده است. گوشی ویوو به‌لطف حضور قدرتمند در بخش گوشی‌های اقتصادی رتبه‌ی اول را به‌ خود اختصاص داد.

به‌طور کلی فروش گوشی‌های هوشمند اپل و ویوو در اوایل سال ۲۰۲۴ کمتر از سال قبل بوده؛ درهمین‌حال، گوشی هواوی به لطف محبوبیت سری میت ۶۰، شاهد رشد سهم بازار خود از ۹٫۴ درصد به ۱۶٫۵ درصد بوده است.

آمار فروش گوشی‌های هوشمند چین در ۶ هفته‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۴
Counterpoint

اپل ۱۵٫۷ درصد از سهم بازار چین را به خود اختصاص داده که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است. تحلیلگران می‌گویند اقدامات اپل مانند کاهش قیمت و عرضه‌ی چند محصول جدید تأثیری بر افزایش سهم بازار این شرکت در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ نخواهد داشت.

تحلیلگران کاهش فروش آیفون را نتیجه‌ی بازگشت قدرتمند هواوی و پایین‌تر بودن قیمت گوشی های رقیب از جمله گوشی شیائومی و گوشی اوپو می‌دانند.

به گفته‌ی تحلیلگران اگرچه آیفون ۱۵ موبایلی کم‌نقص است، اما هیچ ارتقای قابل‌ توجهی نسبت به نسل قبلی ندارد، بنابراین مصرف‌کنندگان دلیلی نمی‌بینند که بخواهند آیفون قدیمی خود را با مدل جدید تعویض کنند.

فروشندگان اپل در چین به‌طور فزاینده‌ای به انواع تخفیف‌ها برای فروش آیفون ۱۵ وابسته شده‌اند. فروش اپل در چین در سه ماهه‌ی منتهی به دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) با کاهش ۱۳ درصدی به ۲۰٫۸ میلیارد دلار رسید که کمتر از ۲۳٫۵ میلیارد دلار پیش‌بینی‌شده توسط تحلیلگران بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات