قدرت گرافیکی پردازنده اگزینوس گلکسی S24 هم‌سطح آیفون ۱۵ پرو است

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
اگزینوس ۲۱۰۰
نتایج مقدماتی بنچمارک اگزینوس ۲۴۰۰ از عملکرد بسیار خوب این پردازنده خبر می‌دهند.
تبلیغات

سامسونگ نسل جدید گوشی‌های پرچمدارش را با دو پردازنده‌ی اسنپدراگون و اگزینوس به بازار عرضه خواهد کرد. اگزینوس ۲۴۰۰ قلب تپنده‌ی گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس در بازار ایران خواهد بود و جدیدترین بنچمارک‌ها از عملکرد بسیار خوب این سیستم-روی-چیپ خبر می‌دهند.

نتایج بنچمارک 3DMark Wild Life Extreme که توسط یکی از کاربران در ایکس منتشر شده است نشان می‌دهند که اگزینوس ۲۴۰۰ با کسب امتیاز ۴٬۰۴۲، دو برابر عملکرد بهتر از اگزینوس ۲۲۰۰ دارد و با تراشه‌ی A17 Pro موجود در بهترین گوشی های آیفون یعنی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس برابری می‌کند.

نتیجه‌ی بنچمارک نسخه‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ گوشی گلکسی S24

تست وایلد لایف اکستریم به گونه‌ای طراحی شده است تا گوشی‌ها را از طریق مجموعه‌ای از تست‌های متمرکز بر CPU و GPU به‌شدت تحت فشار قرار دهد و در عین حال نظارت کند که پردازنده تا چه حد می‌تواند عملکرد خود را در دمای بالا حفظ کند.

هرسه گوشی گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا به محفظه‌ی بخار بزرگ‌تر مجهز هستند که به کنترل دمای تراشه کمک می‌کند. در مقابل گوشی آیفون از محفظه‌ی بخار یا مکانیزم خنک‌کنندگی پیچیده‌ای بهره نمی‌برد.

عملکرد اگزینوس ۲۴۰۰ در این بنچمارک نسبتاً امیدوارکننده است، اما هنوز باقطعیت نمی‌توان درمورد عملکرد CPU صحبت کرد. احتمال دارد سامسونگ در نهایت با استفاده از فرایند +4LPP خود تراشه‌ای قدرتمند با مصرف انرژی پایین و پایداری بالا تولید کرده باشد.

مشخص نیست که قیمت پردازنده اسنپدراگون و اگزینوس چقدر روی قیمت گوشی گلکسی S24 و S24 پلاس و قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا اثر گذاشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات