اپل سال آینده به استقبال پردازنده‌‌های فوق پیشرفته ۲ نانومتری می‌رود

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اپل / Apple روی تراشه با پس زمینه آبی
ظاهراً اپل تصمیم دارد در سال ۲۰۲۵ استفاده از تراشه‌های مدرن را که با فرایند ۲ نانومتری ساخته شده‌اند، در محصولات خود آغاز کند.
تبلیغات

TSMC، غول تراشه‌سازی تایوان، نصب تجهیزات طراحی‌شده برای ساخت تراشه‌های ۲ نانومتری را در اولین فرصت ممکن در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز خواهد کرد.

اپل اولین شرکتی بود که از لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC برای ساخت تراشه‌ی A17 Pro آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده کرد و احتمالاً همین روند درمورد تراشه‌های ۲ نانومتری نیز تکرار خواهد شد.

به‌طور کلی انتظار می‌رود با شروع سال ۲۰۲۵، شاهد معرفی اولین محصولات اپل با تراشه‌های ۲ نانومتری باشیم.

طبق گزارش‌های اخیر، TSMC از مدتی قبل نمونه‌ی اولیه‌ی تراشه‌های ۲ نانومتری را به اپل نشان داده است.

گفته می‌شود سازنده‌ی گوشی آیفون برای پیشی‌ گرفتن از رقبا در ساخت تراشه‌های مبتنی‌بر لیتوگرافی ۲ نانومتری، با TSMC هماهنگ شده است.

تراشه‌های دو نانومتری از نظر تراکم ترانزیستورها، عملکرد و مصرف انرژی، تراشه‌های مبتنی‌بر فرایند ۳ نانومتری را نیز پشت‌سر خواهند گذاشت.

براساس اعلام دیجی‌تایمز، TSMC درحال ارزیابی این موضوع است که کدام کارخانه‌اش برای اولین‌بار تراشه‌ی ۱٫۴ نانومتری را در سال ۲۰۲۷ بسازد.

این شرکت تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری پیشرفته‌ را از قبل آغاز کرده است که احتمالاً در اواخر سال جاری در محصولات مختلف اپل مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات