بنچمارک جدید اسنپدراگون ایکس الیت؛ قدرت گرافیکی چنگی به دل نمی‌زند

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
مطالعه 1 دقیقه
اسنپدراگون ایکس الیت / Snapdragon X Elite
پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت در جدیدترین بنچمارک‌، عملکرد گرافیکی ضعیفی از خود به نمایش گذاشت.
تبلیغات

نتایج عملکرد GPU پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام در بنچمارک بازی AotS منتشر شده که نتایج جالبی به همراه دارد.

واحد گرافیکی Adreno در اسنپدراگون ایکس الیت امتیاز ۱٬۳۰۰ را در تنظیمات پیش‌فرض 1080p با نرخ متوسط ۱۳٫۷ فریم‌برثانیه در وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ کسب کرده است. در همین حال، گرافیک Adreno در اسنپدراگون 8cx نسل ۴ امتیاز ۱٬۸۰۰ و میانگین ۱۹٫۷ فریم‌برثانیه در وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ ثبت کرد.

عملکرد گرافیکی ضعیف اسنپدراگون ایکس الیت در تضاد با ادعاهای قبلی کوالکام است؛ البته باید توجه داشت که نمونه‌ی تست‌شده، نسخه‌ی پیش‌تولید ایکس الیت محسوب می‌شود و ممکن است به دلیل ناسازگاری درایورها با بازی AotS این نتایج به‌دست آمده باشد.

اصلی‌ترین نقط‌قوت پردازنده‌ی جدید کلاس لپ‌تاپ کوالکام، هسته‌های Oryon است که با همکاری Nuvia توسعه یافته‌اند؛ شرکتی که توسط مهندسان سابق اپل تاسیس شد و کوالکام در سال ۲۰۲۱ آن را تصاحب کرد. Oryon در واحد CPU کاربرد پیدا می‌‌کند.

کوالکام ادعا می‌کرد که Adreno در اسنپدراگون ایکس الیت می‌تواند پردازنده AMD مدل Ryzen 9 7940 HS و تراشه‌ی M2 در مک بوک اپل را شکست دهد. بنچمارک مقدماتی AotS این ادعا را رد می‌کند.

کوالکام پیش‌تر در پاسخ به زومیت گفته بود که هنوز TDP اسنپدراگون ایکس الیت را اعلام نکرده است و اعداد ۲۳ و ۸۰ وات که این شرکت در بنچمارک‌های رسمی به آن‌ها اشاره کرد در واقع ظرفیت حرارتی لپ‌تاپ بوده‌اند نه توان پردازنده. هنوز با قطعیت نمی‌توان در مورد توان پردازنده و عملکرد واقعی آن نتیجه‌گیری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات