اولین بنچمارک پردازنده‌های ارو لیک و لونار لیک اینتل لو رفت

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اینتل / Intel روی نمایشگر موبایل روی کیبورد لپ تاپ
اولین نتایج بنچمارک‌ پردازنده‌های سری ارو لیک و لونار لیک اینتل فاش شدند.
تبلیغات

نتایج بنچمارک نسل بعدی پردازنده اینتل از سری ارو لیک و لونار لیک توسط یکی از افشاگران در شبکه‌ی اجتماعی ایکس فاش شده است. البته این بنچمارک‌ها تنها عملکرد گرافیک مجتمع پردازنده‌های جدید را نشان می‌دهند و خبری از عملکرد هسته‌های CPU نیست.

پردازنده‌های سری ارو لیک کلاس دسکتاپ در نمونه‌ی تست‌شده دارای هشت هسته‌ی Xe برای پردازش‌های گرافیکی هستند که نشان می‌دهد از گرافیک رده‌پایین‌تری که در سری U پردازنده‌های میتیور لیک یافت می‌شود استفاده می‌کنند. اینکه ارو لیک از گرافیک مجتمع قدرتمندتری در آینده استفاده خواهد کرد یا خیر مشخص نیست.

بنچمارک‌ اولیه پردازنده‌های آرو لیک و لونار لیک اینتل

نکته‌ی دیگر در خصوص این بنچمارک‌ها استفاده از مادربرد جدیدی است که برای پردازنده‌های عرضه‌نشده‌ی سری S میتیور لیک طراحی شده.

بنچمارک پردازنده‌های سری لونار لیک نیز از گرافیک مجتمع با هشت هسته‌ی Xe خبر می‌دهد؛ این گرافیک مبتنی بر نسل دوم معماری Arc با کدنام Battlemage است. هرچند نمی‌توان با اطمینان از صحت و درستی این بنچمارک‌ها صحبت کرد.

هر دو سری پردازنده‌های ارو لیک و لونار لیک در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهند شد. هنوز چیز زیادی از CPU-های جدید تیم آبی از جمله قیمت CPU نمی‌دانیم اما احتمالا به تدریج با نزدیک شدن به رونمایی از آن‌ها اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات