تراشه ۱۲ هسته‌ای Snapdragon 8cx Gen 4 احتمالاً از ۶۴ گیگابایت رم پشتیبانی خواهد کرد

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تراشه Snapdragon 8cx Gen 4
فرکانس و برخی دیگر از مشخصات فنی نمونه‌ی مهندسی تراشه‌ی Snapdragon 8cx Gen 4 با ۱۲ هسته پردازشی در معیار گیک‌بنچ فاش شد.
تبلیغات

شنیده‌ها حاکی از آن است Snapdragon 8cx Gen 4 اولین سیستم-روی-چیپ کوالکام خواهد بود که از هسته‌های سفارشی Oryon بهره خواهد برد و اکنون اطلاعات جدیدی درمورد مشخصات این تراشه دردسترس قرار گرفته است. طبق داده‌های به‌دست آمده از گیک‌بنچ، امتیاز عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای این پردازنده به‌ترتیب ۶۱۳ و ۵۲۴۱ است که خیلی زیاد به‌نظر نمی‌رسد اما باید توجه داشت که این داده‌ها مربوط به نمونه‌ی مهندسی تراشه‌ی مذکور است.

طبق اطلاعات معیار گیک‌بنچ، Snapdragon 8cx Gen 4 با نام رمز Hamoa شناخته می‌شود. متأسفانه براساس این داده‌ها، امتیاز عملکرد تراشه‌ی مذکور نسبتاً پایین است و همین موضوع نشان می‌دهد سیستم-روی-چیپ (SoC) آینده‌ی کوالکام فعلاً در مراحل آزمایشی قرار دارد و احتمالاً نسخه‌ی نهایی آن عملکرد بهتری ارائه خواهد داد.

امتیاز گیک بنچ نمونه مهندسی تراشه Snapdragon 8cx gen 4

اسکرین‌شات فاش‌شده از گیک‌بنچ نشان می‌دهد Snapdragon 8cx Gen 4 با قابلیت بهره‌وری انرژی همراه خواهد بود؛ ویژگی مفیدی که به این تراشه اجازه می‌دهد درصورت نیاز با فرکانس پایین‌تر کار کند تا عمرباتری دستگاه افزایش یابد. این قابلیت معمولاً در دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های ویندوزی دیده می‌شود و به‌نظر می‌رسد نمونه‌ی مهندسی تراشه‌ی آینده‌ی کوالکام نیز با ویندوز ۱۱ مورد آزمایش قرار گرفته است.

WccfTech می‌نویسد، Snapdragon 8cx Gen 4 از پیکربندی ۱۲ هسته‌ای بهره خواهد برد و داده‌های جدید به‌دست آمده از گیک‌بنچ نیز این شایعه را تأیید می‌کند. سیستم-روی-چیپ مذکور درواقع به ۸ هسته‌ی قدرتمند و چهار هسته‌ی کارآمد مجهز خواهد بود و فرکانس هسته‌های کم‌مصرف آن احتمالاً روی ۲٫۵ گیگاهرتز تنظیم خواهد شد.

امتیاز گیک بنچ نمونه مهندسی تراشه Snapdragon 8cx gen 4

Snapdragon 8cx Gen 4 حداکثر از ۶۴ گیگابایت رم LPDDR5 پشتیبانی خواهد کرد، اما نمونه‌ی مهندسی آن رم ۱۶ گیگابایتی را نشان می‌دهند. به‌هرحال بار دیگر اشاره می‌کنیم این داده‌ها مربوط به نمونه‌ی مهندسی تراشه‌ی مذکور است و بنابراین نتایج عملکرد آن در نسخه‌های نهایی احتمالاً متفاوت خواهند بود زیرا کوالکام قصد دارد با سیستم-روی-چیپ آینده‌ی خود به رقیبی شایسته برای تراشه‌های M2 Pro و M2 Max اپل تبدیل شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات