جزئیات Snapdragon 8 Gen 3 فاش شد؛ عدم پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی

جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
تراشه پردازنده چیپ Chip در دست با دستکش
تراشه‌های پرچمدار کوالکام برای گوشی‌های اندرویدی روزبه‌روز بهتر و بهتر می‌شوند و حالا جزئیاتی اولیه از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 3 فاش شده است.
تبلیغات

اطلاعات مختلفی در مورد تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 3 همچنان فاش می‌شود. پیش‌ازاین، از پیکربندی کلی هسته و سرعت کلاک پرچم‌دار کوالکام مطلع شده بودیم. حالا افشاگری به‌نام کوبا ووجیچوفسکی با افزودن جزئیاتی این اطلاعات را در توییترش تکمیل‌تر کرده است.

به‌گزارش notebookcheck، این افشاگر تقسیم هسته ۲+۵+۱ را برای Snapdragon 8 Gen 3 تأیید می‌کند و به بررسی عمیق جزئیات هر خوشه می‌پردازد. افشاکننده توییتر Tech_Reve نیز می‌گوید که تراشه‌‌ی پرچم‌دار احتمالاً از کلاک‌های بالاتر، ولتاژ کمتر و حافظه پنهان بیشتر بهره‌ خواهد برد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، یک هسته Cortex-X3 باعنوان «+gold» با کد Hunter وجود دارد. پنج‌هسته‌ی میانی Cortex-A7xx به دو خوشه با عنوان «Gold» و «Titanium» تقسیم می‌شوند که به ترتیب شامل سه و دو هسته هستند. در نهایت، دو هسته کم‌مصرف Cortex-A5xx باعنوان «silver» با کد Hayes وجود دارد. در اصل، Snapdragon 8 Gen 3 از پیکربندی ۲+۲+۳+۱ بهره می‌برد که آن را تنها از لحاظ ظاهری با نسخه پیشین خود یعنی ۳+۲+۲+۱ متفاوت می‌کند.

کوبا اضافه می‌کند که تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 3 به‌طور کلی پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را کنار خواهد گذاشت. این به‌طور ضمنی تأیید می‌کند که هسته‌های Cortex-A710 در خوشه‌های میانی وجود نخواهد داشت و عملکرد چند هسته‌ای بهتری را ممکن می‌سازد.

در نهایت، پردازنده‌ گرافیکی Adreno 750 تراشه‌ی پرچم‌دار با فرکانس ۷۵۰ مگاهرتز، کم‌وبیش مشابه نسل فعلی Adreno 740 موجود در Snapdragon 8 Gen 2 خواهد بود. با نزدیک‌شدن به زمان عرضه، کوالکام شاید این فرکانس را مورد بازنگری قرار دهد، هرچند ممکن است به‌دلیل اینکه روی یک گره TSMC بسیار بهتر ساخته شده است، فضای زیادی برای آن وجود نداشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات