ژاپن و هلند با پیوستن به آمریکا، صنعت تراشه چین را تحریم کردند

دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
یک مقام رسمی چینی China با کت شلوار و عینک
به‌گفته‌ی منابع آگاه، ایالات متحده دو کشور ژاپن و هلند را متقاعد کرده است تا تحریم‌های سختی برای صنعت تراشه‌ی چین در نظر بگیرند.
تبلیغات

خبرگزاری کیودونیوز در گزارشی به‌نقل از رسانه‌های آمریکایی و هلندی می‌نویسد دو کشور ژاپن و هلند موافقت کرده‌اند که با پیوستن به ایالات متحده، صادرات فناوری‌ مرتبط‌ به پردازنده‌های پیشرفته به چین را محدود کنند.

توافق ژاپن و هلند در حالی انجام می‌گیرد که آمریکا سال گذشته تحریم‌های سختی علیه صنعت تراشه‌ی چین اِعمال کرد. تحریم‌های آمریکا در تلاش‌اند تا از دسترسی ابزارهای هوش مصنوعی و نظامی چینی به پردازنده‌های پیشرفته جلوگیری کنند.

منابع آگاه می‌گویند اِعمال تحریم‌های ژاپن و هلند چندین ماه به‌طول می‌انجامد؛ چون این دو کشور در ابتدا باید قوانین جدیدی تصویب کنند.

سخن‌گوی امنیت ملی کاخ‌سفید به رسانه‌ها گفت دولت ایالات متحده پس از پایان رسمی مذاکرات، بیانیه صادر می‌کند. او تأیید کرده است که مقام‌های ژاپن و هلند در واشینگتن حضور دارند.

با تشدید رقابت ایالات متحده و چین در حوزه‌ی فناور‌ی‌های پیشرفته، ژاپن بر سر دوراهی گیر کرده است. این کشور از یک طرف روابط تجاری گسترده‌ای با چین دارد و از طرف دیگر برای تأمین امنیت تا حد زیادی به ایالات متحده وابسته است.

چین در واکنش به تحریم‌های ایالات متحده، اواخر سال گذشته‌ی میلادی در سازمان تجارت جهانی از آمریکا شکایت کرد. چین می‌گوید آمریکا در حال سوءاستفاده از قدرتش در صنعت تراشه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات