چین با خرید تجهیزات دست دوم تراشه‌سازی، در حال دور زدن تحریم‌های آمریکا است

شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
چهره نگران جو بایدن Joe Biden رییس جمهور آمریکا
منابعی آگاه می‌گویند شرکت‌های چینی در سکوت خبری کامل مشغول خرید تجهیزات تراشه‌سازی تحریم‌شده توسط ایالات متحده هستند.
تبلیغات

در حالی که دولت ایالات متحده برای تشدید تحریم صنعت تراشه‌ی چین آماده می‌شود، منابع آگاه می‌گویند تراشه‌سازان چینی در حال افزایش خرید تجهیزات هستند تا روند تولید پردازنده‌های جدید متوقف نشود. خرید برخی از این تجهیزات تحریم‌های آمریکا را نقض می‌کند، به همین دلیل شرکت‌های چینی فرایند خرید را در سکوت خبری کامل انجام می‌دهند.

نشریه‌ی دیجی‌تایمز می‌نویسد شرکت‌هایی مثل SMIC و HuaHong و Nexchip و Silan Microelectronics با تمام توان مشغول خرید تجهیزات تراشه‌سازی ازجمله تجهیزات دست دوم هستند.

ظاهراً حتی هواوی که تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی آمریکا قرار دارد مشغول خرید تجهیزات تراشه‌سازی است. هواوی قانوناً نمی‌تواند بدون کسب مجوز مستقیم، تجهیزاتی را که از فناوری آمریکایی استفاده می‌کنند خریداری کند. گفته می‌شود هواوی در همکاری با شرکت SMIC در حال احداث کارخانه‌ای جدید است.

اکثر شرکت‌های چینی در حال حاضر توانایی تولید تجهیزاتی را که برای ساخت پردازنده‌های پیشرفته‌تر از ۱۴ نانومتر به آن‌ها نیاز است، ندارند. به ادعای منابع آگاه، صرفا SMIC می‌تواند پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری بسازد. نانومتر در صنعت تراشه به ابعاد ترانزیستورها اشاره می‌کند و هرچه این عدد کوچک‌تر باشد، تراشه پیشرفته‌تر است.

دولت ایالات متحده کشورهای ژاپن و هلند را متقاعد کرده که تحریم‌های مشابهی برای شرکت‌های تراشه‌ساز چین در نظر بگیرند. دقیقاً به همین دلیل است که تراشه‌سازان چینی با سرعت بسیار بالایی به خرید تجهیزات جدید ادامه می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات