قیمت پردازنده Intel Core i9-12900KS فاش شد

سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌ لطف دو خرده‌فروشی آنلاین، اکنون به قیمت احتمالی Intel Core i9-12900KS دسترسی داریم. این پردازنده قرار است پرچم‌دار جدید خانواده‌ی آلدر لیک باشد.
تبلیغات

خرده‌فروشی‌هایی ناشناس پردازنده‌ی پرچم‌دار بعدی سری آلدر لیک اینتل را فهرست کرده‌اند و به موجب این اتفاق، قیمت پردازنده مشخص شده است. به نوشته‌ی ویدئوکاردز،‌ Intel Core i9-12900KS نخستین پردازنده‌ی دسکتاپ آنلاک Pre-Binned از خانواده‌ی آلدر لیک به‌ حساب می‌آید و این یعنی به سرعت کلاک بالاتری نسبت‌ به مدل فعلی دست پیدا خواهد کرد.

این پردازنده‌ی سری KS نخستین بار در رویداد CES 2022 به نمایش درآمد، اما از آن زمان تاکنون شاهد انتشار خبر رسمی جدیدی درباره‌ی آن نبوده‌ایم. این در ‌حالی است که به‌ نظر می‌رسد خرده‌فروشی‌ها برای آغاز فروش پردازنده‌ی پرچم‌دار بعدی اینتل آماده می‌شوند. در همین راستا صفحه‌ی فروش پردازنده‌ای با شماره‌مدل BX8071512900KS رؤیت شده است.

بر‌ اساس دو صفحه‌ی فروش که توسط یکی از افشاگران توییتر پیدا شده‌اند، پردازنده‌ی Core i9-12900KS اینتل قرار است دارای توان پایه‌ی ۱۵۰ وات باشد که ۲۵ وات بیشتر از توان پایه‌ی Core i9-12900K است. به‌علاوه، CPU مورد انتظار جدید اینتل می‌تواند به فرکانس بوست تک‌هسته‌ای حداکثر ۵٫۵ گیگاهرتز دسترسی پیدا کند، یعنی ۳۰۰ مگاهرتز بیشتر از مدل فعلی.

انتظار می‌رود Core i9-12900KS دارای هشت هسته‌ی پرقدرت، هشت هسته‌ی کم‌مصرف و مجموعاً ۲۴ ترد پردازشی باشد. همچنین این پردازنده دارای ۱۴ مگابایت حافظه‌ی کش L2 و ۳۰ مگابایت حافظه‌ی کش L3 خواهد بود و از پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع UHD 770 بهره خواهد برد.

گفته شده پردازنده‌ی Core i9-12900KS با قیمت ۷۸۰ دلار و ۷۹۲ دلار در دو خرده‌فروشی فهرست شده است. هر دو این خرده‌فروشی‌ها پردازنده‌ی Core i9-12900K را با قیمت تقریباً ۲۷ درصد کمتر در‌ دسترس مشتریان گذاشته‌اند.

افشاگری که جزئیات جدید را فاش کرده، نگفته پردازنده‌ی جدید اینتل در کدام خرده‌فروشی‌ها فهرست شده است. همچنین به این موضوع اشاره نشده که قیمت ۷۸۰ دلاری و ۷۹۲ دلاری شامل مالیات بر فروش می‌شود یا نه. اینتل احتمالاً تا پیش از پایان فصل جاری میلادی پردازنده‌ی Core 9-12900KS را به بازار عرضه می‌کند. رؤیت شدن پردازنده در سایت خرده‌فروشی‌ها معمولاً به این معنی است که فقط چند هفته تا عرضه‌ی رسمی باقی مانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات