پردازنده Core i9-12900KS اینتل به سرعت کلاک ۵٫۵ گیگاهرتز می‌رسد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اینتل اسکرین‌شاتی منتشر کرده که احتمالاً به پردازنده‌ی Core i9-12900KS اشاره می‌کند. فرکانس بوست تک‌‌هسته‌ای Core i9-12900KS به ۵٫۵ گیگاهرتز می‌رسد.
تبلیغات

به‌ نظر می‌رسد اینتل تأیید کرده که مدلی پرسرعت‌تر از پردازنده‌های نسل دوازدهمی کلاس دسکتاپ در آینده‌ عرضه می‌شود. آن‌طور که VideoCardz می‌نویسد،‌ اینتل اخیراً تصویری مرموز در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و مدعی شده پردازنده‌های نسل دوازدهمی سری آلدر لیک در حال حاضر در بالای فهرست بهترین CPU ها قرار دارند و دردسترس خریداران قرار گرفته‌اند. تیم آبی همچنین به سرعت کلاک ۵٫۵ گیگاهرتزی به‌عنوان دستاورد جدید اشاره کرده است.

این احتمالاً نخستین اشاره‌ی رسمی اینتل به پردازنده‌ی معرفی‌نشده‌ای است که ماه گذشته‌ی میلادی جزئیات مربوط به آن در برخی رسانه‌ها فاش شده بود.

سرعت کلاک بوست پردازنده Core i9-12900KS اینتل

گفته می‌شود اینتل در حال کار روی Intel Core i9-12900KS است که هسته‌های قدرتمند آن توانایی دستیابی به سرعت کلاک ۵٫۲ گیگاهرتز را دارند. به‌ نظر می‌رسد بالاترین سرعت کلاک بوست 12900KS ۵٫۵ گیگاهرتز باشد که فرکانسی تک هسته‌ای است. به‌طور کلی Core i9-12900KS با این مشخصه‌ها به سریع‌ترین پردازنده‌ی آلدر لیک تبدیل می‌شود و در تلاش برای رقابت با پردازنده‌های مورد انتظار سری AMD Ryzen 6000 با فناوری 3D V-Cache خواهد بود.

طبق اطلاعات فاش‌شده، i9-12900KS به‌ این‌ زودی‌ها به بازار عرضه نمی‌شود. منابعی به VideoCardz گفته‌اند تاریخ عرضه‌ی احتمالی پردازنده اینتل جدید اواخر فصل اول ۲۰۲۲ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات