مدیاتک تراشه‌ Kompanio 1380 را برای کروم‌بوک‌های رده‌بالا راه‌اندازی کرد

پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک تراشه‌ی جدید Kompanio 1380 را برای کروم‌بوک‌های رده‌بالای بازار معرفی کرد.
تبلیغات

مدیاتک به‌عنوان شرکتی که به تولید تراشه‌های میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه معروف است، اکنون سعی دارد فعالیت خود را در بازار پردازنده‌های رده‌بالا نیز گسترش دهد و به‌‌ همین دلیل اخیراً از سیستم-روی-چیپ (SoC) پرچم‌دار موبایلی خود برای رقابت با تراشه‌های رده‌بالای کوالکام رونمایی کرده است.

به گزارش گیزموچایانا، مدیاتک علاوه‌‌ بر تولید تراشه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌هایی برای تبلت‌ها، تلویزیون‌های هوشمند، روترها و غیره عرضه کرده و این شرکت اکنون تراشه‌ی جدیدی موسوم به Kompanio 1380 برای کروم‌بوک‌های رده‌بالا نیز معرفی کرده است.

در‌ حالی‌که مدیاتک از قبل در بازار کروم‌بوک‌ها حضور داشته، پردازنده‌های این شرکت بیشتر در محصولات رده‌پایین و ارزان‌قیمت مورد استفاده قرار گرفته است. تراشه‌ی جدید Kompanio 1380 می‌تواند به ورود این شرکت به بازار کروم‌بوک‌های رده‌بالا کمک کند.

مدیاتک مدعی شده Kompanio 1380 عملکرد قدرتمندی دارد و مصرف انرژی آن نیز کم است. این تراشه‌ی هشت هسته‌ای از چهار هسته‌ی قدرتمند کورتکس A78 آرم با فرکانس کاری سه گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه نیز Mali-G57 است. پردازند‌ه‌ی جدید مدیاتک از رم چهار کانال LPDDR4X با فرکانس کاری ۲۱۳۳ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین یک تراشه‌ی هوش مصنوعی چند هسته‌ای روی این پردازنده تعبیه شده که باعث افزایش سرعت فرآیندهای مرتبط با دوربین و برنامه‌های صوتی خواهد شد.

Kompanio 1380 از دو نمایشگر 4K با نرخ ۶۰ هرتز یا یک نمایشگر 4K با نرخ ۶۰ هرتز در‌ کنار دو نمایشگر 4K با نرخ ۳۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. با‌ توجه به پشتیبانی از سیستم رمزگشایی سخت‌افزاری A1، کاربران می‌توانند در محصولات مجهز به این تراشه، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را با کیفیت 4K پخش کنند. پردازنده‌ی جدید مدیاتک همچنین از پردازنده‌ی سیگنال دیجیتال صوتی اختصاصی (DSP) بهره می‌برد که امکان استفاده از دستیارهای صوتی را با صدای بسیار کم فراهم می‌کند.

ایسر کروم‌بوک اسپین ۵۱۳ جدید، اولین دستگاهی است که با تراشه‌ی Kompanio 1380 مدیاتک عرضه خواهد شد. آغاز فروش این محصول در ماه ژوئن است. این شرکت اعلام کرده که به‌زودی دستگاه‌های بیشتری با تراشه‌ی Kompanio 1380 روانه‌ی بازار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات