دایمنسیتی 9000 با فاصله چشمگیری در Geekbench 5 از اسنپدراگون 8 نسل یک پیشی گرفت

دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نتایج بنچمارک Geekbench 5 نشان داد دایمنسیتی ۹۰۰۰ از اسنپدراگون ۸ نسل یک بسیار قدرتمندتر است.
تبلیغات

دایمنسیتی ۹۰۰۰ اولین پردازنده موبایل پرچم‌دار واقعی مدیاتک است؛ به‌همین‌دلیل، انتظار می‌رود ازنظر عملکرد با اسنپدراگون ۸ نسل یک برابری کند. بااین‌حال، چیزی که احتمالاً انتظارش را نداشتیم، این بود که تراشه‌ی جدید مدیاتک پرچم‌دار کوالکام را با اختلافی فاحش شکست دهد!

به‌گزارش گیزموچاینا، Ice Universe، یکی از افشاگران برجسته‌ی دنیای فناوری، امروز در توییتر امتیازهای بنچمارک Geekbench 5 را برای جدیدترین و بهترین تراشه‌های گوشی‌های هوشمند به‌اشتراک گذاشت. نتایج نشان می‌دهد که اسنپدراگون ۸ نسل یک، تنها موفق شده است نسل قبلی خود و اگزینوس ۲۲۰۰ را شکست دهد. این در حالی است که دایمنسیتی ۹۰۰۰ و اپل A15 تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام را در آزمون‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای با اختلاف بسیاری پشت‌سر گذاشته‌اند.

به‌نظر می‌رسد امتیازهای اسنپدراگون ۸ نسل یک که به‌ترتیب در بخش چند‌هسته‌ای و تک‌هسته‌ای ۳،۷۵۲ و ۱،۲۳۱ است، کمی بهتر از اسنپدراگون ۸۸۸ سال گذشته باشند. درمقابل، دایمنسیتی ۹۰۰۰ در بخش‌های چندهسته‌ای و تک‌هسته‌ای به‌ترتیب امتیازهای ۴،۴۱۰ و ۱،۲۷۸ را ثبت کرده که به عملکرد A15 در آزمایش‌های گیک‌بنچ بسیار نزدیک است.

نتایج بنچمارک تراشه ها در GeekBench 5

با بررسی نتایج، به‌نظر می‌رسد بخشی از ماجرا درست نیست؛ خصوصا زمانی که در نظر بگیریم کوالکام هرساله با تراشه‌‌ی پرچم‌دار جدیدش حداقل ۱۵ درصد امتیاز بنچمارک بیشتری درمقایسه‌با گذشته به‌دست می‌آورد؛ اما در نتایج منتشرشده چنین چیزی دیده نمی‌شود.

شاید مشکلات گرمایشی مقصر این مسئله باشند. تاکنون، چند گزارش درباره‌ی داغ‌شدن اسنپدراگون ۸ نسل یک در طول آزمون‌های بنچمارک منتشر شده است. البته این احتمال نیز وجود دارد که دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک واقعاً عملکرد بهتری داشته باشد.

اگر گزینه‌ی دوم درست باشد، باید بپذیریم که مدیاتک به پادشاه جدید دنیای اندروید تبدیل شده است. درهرصورت، باید منتظر بمانیم تا عملکرد تراشه‌های یادشده را در دنیای واقعی ببینیم؛ زیرا شرایط آزمایشگاهی، تنها تا حدی می‌تواند توانایی آن‌ها را محک بزند.

در‌نهایت، باید گفت نتایج به‌دست‌آمده کاملاً درست نیست؛ زیرا بنچمارک روی مدل‌هایی انجام‌شده که هنوز به مرحله‌ی عرضه نرسیده‌اند. مقایسه دقیق‌تر و منصفانه‌تر زمانی امکان‌پذیر است که تراشه‌های دایمنسیتی ۹۰۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل یک در گوشی‌های هوشمند موجود در قفسه‌های بازار قرار بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات