یک‌چهارم از کل درآمد TSMC به اپل اختصاص دارد

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فهرست ۱۰ مشتری برتر TSMC منتشر شد. طبق این فهرست، اپل با اختلاف و با سهمی بیش از ۲۵ درصد، منبع اصلی درآمد این شرکت بزرگ تولید قطعات نیمه‌هادی است.
تبلیغات

بلومبرگ و دیجی‌تایمز فهرست ۱۰ مشتری برتر TSMC را منتشر کردند. به‌گزارش gizmochina، فهرست منتشرشده حاکی از آن است که اپل با اختلاف زیادی در جایگاه اول قرار دارد و پس‌از‌آن، به‌ترتیب مدیاتک، ای ام دی، کوالکام برودکام، انویدیا، سونی، مارول، اس تی ام و ای دی آی، در جایگاه‌های دوم تا دهم این فهرست ایستاده‌اند.

tsmc-top-10-customers-list

نکته‌ی جالب این است که مدیاتک، تنها با ۵٫۸ درصد از فروش TSMC بعد از اپل، رتبه‌ی دوم را کسب کرده است. با کمال تعجب، اینتل در این فهرست جایگاهی ندارد و با ۰٫۸۴ درصد از سهم فروش در رتبه‌ی یازدهم قرار دارد؛ اما با‌‌توجه‌‌به اینکه پت گلسینگر، مدیرعامل جدید اینتل، به‌تازگی برای دیدار با شرکای مهم زنجیره‌ی تأمین از‌جمله TSMC به تایوان سفر کرده است، امکان تغییر این رتبه‌بندی در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.

اینتل برای اطمینان از تأمین قطعات موردنیاز خود به همکاری با TSMC احتیاج دارد؛ چرا‌که در‌حال‌حاضر رقبایش، مانند ای ام دی و انویدیا، برای بهره‌مندی از هزینه‌ها و عملکرد بهتر از خدمات TSMC استفاده می‌کنند؛ امتیازی که هنوز شامل حال اینتل نمی‌شود.

طبق گزارش‌ها، همکاری اینتل با TSMC حداقل تا دوران تراشه‌های ۲ نانومتری و تا پس از سال ۲۰۲۵ (۱۴۰۴) ادامه پیدا خواهد کرد و اینتل بخت این را خواهد داشت که پس از سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲)، به سه مشتری برتر و یکی از منابع اصلی سودآوری TSMC تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات