خودروهای تسلا مدل Y سال ۲۰۲۲ با پردازنده رایزن AMD ارسال می‌شوند

دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
تسلا در راستای بهبود رابط کاربری خودرو‌های مدل Y سال ۲۰۲۲ خود و ارتقای نمایشگر لمسی، قصد دارد از پردازنده‌های رایزن AMD در این خودروها استفاده کند.
تبلیغات

تسلا در تابستان ۱۴۰۰ خدماتی مانند باتری کمکی و شیشه‌های لمینیتی را برای بهبود خودرو‌ها خود ارائه کرده بود و حالا نیز در نظر دارد از پردازنده‌های رایزن AMD‌ در خودرو‌های مدل Y سال ۲۰۲۲ استفاده کند؛ این پردازنده‌‌ها به‌طور خاص برای ارائه تجربه بهتر رابط کاربری در این خودرو‌ها استفاده می‌شوند.

به گزارش گیزموچاینا، غول خودروسازی الکتریکی خود را برای عرضه جهانی آخرین نسخه از مدل Y این خودروها در ما‌ه‌های آینده آماده می‌کند.

tesla-model-y

تسلا مدل Y

با توجه به اینکه همین حالا هم مشتریان در چین نسخه جدید و ارتقا یافته مدل Y پرفورمنس تسلا را دریافت کرده‌اند، می‌توان انتظار داشت که این نسخه‌ها به‌زودی برای مناطق دیگر نیز ارسال شوند. در حال حاضر مدت زمان انتظار برای دریافت مدل Y پرفورمنس خودروی تسلا در چین یک سال کامل برآورد شده است.

یکی از مالکان چینی خودروی مدل Y پرفورمنس تسلا، تصویری از مشخصات این خودرو را در توییتر به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد در این نسخه به جای پردازنده قدیمی Intel Atom از پردازنده رایزن AMD استفاده شده است؛ پردازنده Intel Atom قبلاً برای تأمین برق واحد کنترل رسانه (MCU) در مدل‌های قدیمی‌تر خودرو‌های تسلا به کار می‌رفت.

طبق توییت ابن مالک چینی، تسلا گیگافکتوری (کارخانهٔ تولیدی تسلا) جدیدترین پردازنده‌های سری رایزن AMD را روی نسخه جدید و ارتقا یافته مدل Y پرفورمنس تسلا نصب می‌کند.

مشتری دیگری نیز با استفاده از پلتفرم توییتر، اعلام کرد که علاوه بر پردازنده رایزن AMD در آخرین مدل Y پرفورمنس تسلا از شیشه‌های لمینیتی، باتری کمکی لیتیوم یونی شانزده ولتی و باتری ۷۸٫۴ کیلوواتی ساعتی NCMA ال جی استفاده شده است.

طبق گزارش‌ها، پردازنده به کار رفته در مدل Y پرفورمنس تسلا، همان پردازنده‌ای است که در مدل S و مدل X این خودرو نیز عرضه می‌شود؛ اما با توجه به اینکه در مدل Y‌ تنها یک نمایشگر وجود دارد در این مدل به جای پردازنده‌ای ۱۶ گیگابایتی، پردازنده‌ای ۸ گیگابایتی وجود دارد.

شما درباره استفاده تسلا از پردازنده‌های رایزن AMD در آخرین مدل Y پرفورمنس خودرو‌های تسلا چه دیدگاهی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات