تسلا امکان استفاده از شبکه‌ی سوپرشارژر خود را برای خودروهای برقی سایر برندها فراهم کرد

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تسلا، شبکه‌ی سوپرشاژر خود را برای خودروهای برقی سایر برندهای خودروساز فعال کرده است. بدین‌ ترتیب دارندگان سایر خودروهای الکتریکی می‌توانند از شبکه‌ی سوپرشارژ تسلا استفاده کنند.
تبلیغات

ایلان ماسک، رئیس تسلا در ماه جولای وعده داد که این شرکت فرایند فعال کردن شبکه‌ی سوپرشارژ برای سایر خودرهای الکتریکی را در اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد. با‌این‌حال، درحال حاضر فقط ۱۰ مکان سوپرشارژ برای رانندگان خودروهای برقی سایر شرکت‌های خودروساز دردسترس قرار گرفته که همه‌ی آن‌ها در هلند است.

به گزارش دیجیتال ترندز، این خودروساز اعلام کرده که فرایند یاد شده را با تعداد محدودی از جایگاه‌های سوپرشارژ آغاز کرده است تا بتواند تجربه‌ی آن را بررسی و بر میزان ازدحام نظارت کرده و نهایتا بازخورد رانندگانی را که از خودروهای غیر تسلا استفاده می‌کنند، دریافت کند. این شرکت همچنین توضیح داده است که قصد دارد به‌زودی جایگاه‌های سوپرشارژ خود را در سایر کشورها برای رانندگان خودروهای غیر تسلا فعال کند. البته تسلا به این نکته هم اشاره کرده است که جایگاه‌های شارژ این شرکت در صورت وجود ظرفیت، برای خودروهای سایر برندها باز خواهد شد.

رانندگان خودروهای غیر تسلا برای استفاده از سوپرشارژ در یکی از سایت‌های هلندی، باید ابتدا اپلیکیشن این شرکت را دانلود کرده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنند. سپس با انتخاب گزینه‌ی «شارژ غیر تسلا» می‌توانند نزدیک‌ترین جایگاه سوپرشارژ موجود را پیداک رده و از آن استفاده کنند. تمامی پرداخت‌های مربوط به این فرایند در اپلیکیشن یاد شده انجام خواهد شد.

خودروهای تسلا در اروپا از سیستم شارژ ترکیبی بهره می‌برد؛ سیستمی که سایر خودروسازان هم از آن استفاده می‌کنند. این درحالی است که خودروهای این شرکت در ایالات متحده، از یک رابط اختصاصی برای شارژ شدن بهره می‌إرند. این یعنی اگر تسلا شبکه‌ی سوپرشارژ خود را در ایالات متحده برای سایر برندهای خودروساز برقی باز کند، رانندگان غیر تسلا برای استفاده از این جایگاه‌ها باید رابط تبدیل مخصوصی را خریداری کرده یا آن را قرض بگیرند.

تسلا در یکم نوامبر اعلام کرد:

که هرچه تعداد مشتریانی که از شبکه‌ی سوپرشارژ این شرکت استفاده می‌کنند، بیشتر شود، گسترش این اقدام سریع‌تر انجام خواهد شد. هدف تسلا یادگیری و تکرار است، در حالیکه به گسترش شبکه‌ی سوپرشارژ در سراسر جهان ادامه خواهیم داد، می‌توانیم درنهایت از رانندگان تسلا و غیر تسلا استقبال کنیم.

در حال حاضر، تسلا در ۲۷۰۰ ایستگاه در سراسر جهان، ۲۵ هزار جایگاه سوپرشارژ با فناوری شارژ سریع دردسترس دارندگان خودروهای این شرکت قرار داده است. خودروهای تسلا با ۱۵ دقیقه شارژ در این جایگاه‌ها، می‌توانند مسافتی در حدود ۳۲۱ کیلومتر طی کنند. این شرکت اعلام کرده که دسترسی به یک شبکه‌ی سریع، گسترده، راحت و قابل اعتماد برای پذیرش خودروهای برقی در مقیاس بزرگ، موضوعی حیاتی است. باز کردن جایگاه‌های سوپرشارژ روی رانندگان بیشتر، جریان درآمد جدیدی را به تسلا سرازیر خواهد کرد.

ماسک مدت‌ها در مورد ایده‌ی باز کردن سایت‌ها سوپرشارژ برای رانندگان خودروهای غیر از برند تسلا، صحبت کرده است. البته این طرح باعث خواهد شد دارندگان خودروهای تسلا برای استفاده از جایگاه‌های اختصاصی این شرکت در صف منتظر بمانند که مسلما این مورد برای برخی از این افراد ناراحت‌کننده است؛ به‌همین دلیل است که تسلا این اقدام را فعلا به‌طور محدود آغاز کرده است و قصد دارد میزان ازدحام هر سایت را به‌دقت زیر نظر گرفته و با توجه‌به تجربه‌ی کاربری رانندگان، به درخواست‌های آن‌ها در این زمینه عمل کند.

نظر شما در مورد این اقدام شرکت تسلا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات