اولین نمرات پردازنده‌ی i5-12400 در بنچمارک‌ها خبر از عملکرد خوب آن می‌دهد

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
پردازنده‌ی شش‌هسته‌ای Core i5-12400 اینتل هنوز به‌صورت رسمی عرضه نشده است؛ اما بنچمارک‌هایی که روی نسخه‌ی موجود در خرده‌فروشی‌ها انجام شده است خبر از عملکرد خوب پردازنده‌ی اقتصادی نسل ۱۲ اینتل می‌دهد.
تبلیغات

پردازنده‌ی Core i5-12400 میان‌رده‌ی نسل ۱۲ اینتل است که با نام سری آلدرلیک و براساس معماری Golden Cove به بازار عرضه خواهد شد و تماماً از هسته‌های پرقدرت استفاده می‌کند. به‌تازگی افشاگری به نام Bilibili اولین نمره‌های این پردازنده‌ی اینتل را در بنچمارک‌های CPU-Z, AIDA64 و Cinbench R20 منتشر کرده است. البته در تصاویر منتشرشده، تمام اطلاعات مربوط به مشخصات پردازنده مورد آزمایش مخفی شده است و فقط عبارت‌های «دوازدهم» و «400» قابل مشاهده هستند. با همین اطلاعات می‌توان تأیید کرد که به احتمال زیاد با پردازنده‌ی i5-12400 طرف هستیم.

با نگاهی به نتیجه بنچمارک CPU-Z، می‌بینیم که پردازندی اینتل در حالت تک‌هسته‌ای می‌تواند به فرکانس بوست ۴٫۴ گیگاهرتز دست پیدا کند و در پردازش چندهسته‌ای فرکانس بیشینه‌ی آن به ۴ گیگاهرتز می‌رسد. i5-12400 در پردازش تک‌هسته‌ای نمره ۶۸۱٫۷ و در پردازش چندهسته‌ای نمره‌ی ۴۹۸۳٫۸ را به دست آورده است تا بتواند از پردازنده‌ی Ryzen 7 2700X شرکت AMD با ۸ هسته و ۱۶ رشته پیشی بگیرد.

نتیجه بنچمارک CPU-Z

از لحاظ مصرف توان و پایداری، مجموعه CPU در بدترین حالت به توان مصرفی ۷۸٫۵ وات و دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که خیلی کمتر از پردازنده‌های i9 نسل ۱۲ با توان گرمایی بیشینه‌ی بالای ۲۵۰ وات و دمای بیش از ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد است.

نتیجه بنچمارک AIDA64

در بنچمارک Cinebench R20، پردازنده‌ی i5-12400 نمره‌ی ۶۵۹ را در پردازش تک‌هسته‌ای به دست آورد که بیش از پردازنده‌های سری Ryzen 5000 است. البته در پردازش‌های چندهسته‌ای، پردازنده‌ی میان‌رده‌ی اینتل تنها می‌تواند با Ryzen 5 5600X مجهز به ۶ هسته‌ی پردازشی رقابت کند.

نتیجه بنچمارک Cinebench R20

در ادامه، نگاهی به نمودار مقایسه‌ای منتشرشده توسط Wccftech که نتیجه عملکرد پردازنده‌های مختلف را نشان می‌دهد، خالی از لطف نخواهد بود.

مقایسه عملکرد پردازنده ۱۲۴۰۰ با پردازنده‌های AMD

اینتل قصد دارد در تاریخ ۴ نوامبر از پردازنده‌های سری K شامل مدل‌های i9-12900K, i7-12700K و همچنین i5-12600K به همراه سری زیرمجموعه‌ی KF رونمایی کند. سری KF در واقع همان مشخصات سری K را دارد؛ اما گرافیک یکپارچه در آن‌ غیر فعال شده است. هنوز مشخص نیست که اینتل پردازنده‌های دیگر نسل ۱۲ مثل i5-12400 را هم‌زمان با سری K و KF معرفی خواهد کرد یا نه.

با توجه به این بنچمارک‌ها، در مورد عملکرد پردازنده i5-12400 چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما این مدل می‌تواند یکی از بهترین‌های میان‌رده بازار باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات