شایعه: AMD قصد دارد با همکاری مدیاتک وارد بازار پردازنده‌ی موبایل شود

شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق برخی گزارش‌ها، شرکت آمریکایی AMD در نظر دارد با همکاری شرکت تایوانی مدیاتک به حوزه طراحی و ساخت پردازنده‌های موبایل وارد شود.
تبلیغات

در چند سال گذشته، حال بازار پردازنده‌های دسکتاپ، لپ‌تاپ و سرور چندان خوب نبوده و تنها بازار پردازنده‌ی موبایل است که تاکنون سوددهی بالایی داشته. به گزارش‌ گیزچاینا، AMD، شرکت تراشه‌ساز مطرح آمریکایی، قصد دارد وارد بازار پردازنده‌ی موبایل شود و برای تولید تراشه‌های مخصوص موبایل و تبلت با مدیاتک، شرکت تایوانی سازنده محصولات نیمه‌رسانا، همکاری کند.

به‌طور کلی، شرکت‌های تولیدکننده تراشه کامپیوتر اشتیاق زیادی برای ورود به بازار موبایل ندارند. برای مثال، اینتل برای ورود به بازار پردازنده‌ی موبایل و تبلت هزینه زیادی صرف کرد؛ اما در نهایت به بازار پی‌سی بازگشت. گزارش‌هایی که در مورد قصد ورود AMD به این بازار منتشر شده‌اند نیز خبر از کند بودن این روند می‌دهند. این شرکت آمریکایی به جای اینکه به‌تنهایی پا در این مسیر بگذارد، در حال آماده شدن برای همکاری با شرکت تایوانی مدیاتک است که تجربه زیادی در طراحی پردازنده‌ی موبایل و تراشه باند پایه 4G و 5G دارد.

هدف AMD از این تصمیم احتمالا به‌کارگیری تکنولوژی پیشرفته GPU شرکت AMD است. این شرکت پیش از این با سامسونگ همکاری داشته است تا مجوز استفاده از معماری RDNA خود را به این شرکت کره‌ای بدهد. اگر گزارش همکاری AMD و مدیاتک حقیقت داشته باشد، پردازنده‌های موبایل ساخت این شرکت در آینده می‌توانند خبر خوبی برای گیمرها باشد.

تراشه‌های گیمینگ AMD از بهترین‌های صنعت موبایل هستند و تراشه‌سازان بسیاری از پردازنده‌های گرافیک این شرکت استفاده می‌کنند. اخیرا در گزارش ادعا شده بود که AMD تراشه‌های خود را برای ماینرها کنار گذاشته است؛ اما این شرکت چنین ادعایی را به‌شدت تکذیب و تأکید کرد بازار کارت گرافیک برای این شرکت در اولویت نیست؛ اما پردازنده‌های گرافیک سری رادئون برای گیمرها در نظر گرفته شده است، نه ماینرها.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات