مدت زمان انتظار برای دریافت تراشه به ۲۱ هفته‌ افزایش یافت

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
با وخامت بحران کمبود تراشه در جهان، مدت زمان انتظار برای شرکت‌هایی که به‌دنبال تراشه هستند، به ۲۱ هفته افزایش پیدا کرد.
تبلیغات

این روزها جهان با کمبود قطعات نیمه‌رسانا رو‌به‌رو است و این مسئله صنایع مختلفی در سراسر جهان مانند خودروسازی و لوازم الکترونیکی مصرفی را تحت‌تأثیر قرار داده است.

به‌گزارش gizmochina، خودروسازان به‌دلیل کمبود تراشه فعلا خودرو‌یی تولید نمی‌کنند و تولیدات صنعت الکترونیک نیز متوقف شده است. بر‌اساس نتایج تحقیقات گروه بین‌المللی مالی Susquehanna، مدت زمان لازم برای تأمین تراشه‌های موردنیاز صنایع در آگوست ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) درمقایسه‌با ماه پیش بازهم افزایش یافته و به ۲۱ هفته رسیده است.

نمودار فروش تراشه

در جولای ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰)، مدت زمان بین ثبت سفارش قطعات نیمه‌هادی و تاریخ تحویل آن شش روز افزایش پیدا کرده و به ۱۸ هفته رسیده بود؛ اما این مدت اکنون بازهم بیشتر شده و به طولانی‌ترین مدت زمان لازم برای دریافت از سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) تا‌به‌حال رسیده است.

کمبود تراشه

طبق نتایج این تحقیقات، زمان لازم برای آماده‌سازی تراشه‌های آنالوگ و تراشه‌های شرکت برودکام نیز افزایش یافته است؛ اما در‌این‌میان، روند تولید تراشه‌های مدیریت انرژی و برخی از قطعات الکترونیک نوری مثبت ارزیابی شده‌ است. ناگفته نماند همه‌گیری کرونا نیز بر این کمبود تراشه و قطعات نیمه‌هادی تأثیر زیادی گذاشته است و برای مثال، صنایع خودروسازی در این مدت ۱۱۰ میلیارد دلار صدمه دیده‌اند.

از نظر شما کاربران زومیت، آینده بازار تراشه‌ها چه خواهد شد؟ آیا بحران کمبود قطعات نیمه‌هادی از بین خواهد رفت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات