شایعه: توان پردازشی اگزینوس 2200 بیشتر از اسنپدراگون 895 است

شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
افشاگری در حساب توییترش نتایج بنچمارک دو تراشه جدید اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ و اسنپدراگون ۸۹۵ کوالکام را قرار داده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده است.
تبلیغات

چندی پیش، خبری منتشر شد که تراشه جدید سامسونگ، یعنی اگزینوس ۲۲۰۰، در بنچمارک 3DMark دیده شده و توانسته است در آزمون حیات‌وحش (Wild Life) امتیاز ۸،۱۳۴ را به‌دست آورد. اگزینوس ۲۲۰۰ برای طرفداران محصولات سامسونگ و سران شرکت کره‌ای اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا برای آن پردازنده گرافیکی ساخت شرکت AMD در نظر گرفته شده است.

درحالی‌که بنچمارک منتشرشده نشان می‌دهد اگزینوس ۲۲۰۰ از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ قدرتمندتر است، این سؤال ذهن مخاطبان و رسانه‌ها را درگیر کرده است: عملکرد تراشه جدید سامسونگ در‌برابر اسنپدراگون ۸۹۵، پرچم‌دار بعدی شرکت کوالکام، چگونه است و آیا می‌تواند از اسنپدراگون ۸۹۵ نیز قدرتمندتر باشد؟ اسنپدراگون ۸۹۵ درواقع نام تراشه‌ای است که کوالکام برای سال ۲۰۲۲ آماده کرده است و قصد دارد اوایل سال بعدی میلادی در‌اختیار سازندگان گجت‌های قابل‌حمل مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها قرار دهد.

GSMArena توییت افشاگری با حساب کاربری TheGalox را بررسی کرده است. اگر گفته‌های این افشاگر صحت داشته باشد اگزینوس ۲۲۰۰ اولین تراشه سامسونگ خواهد بود که رقیب اسنپدراگون کوالکامی‌اش را شکست می‌دهد و از آن قدرتمندتر است. گفته می‌شود منظور از برتری در هر دو زمینه پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی خواهد بود. در‌مقایسه‌با تراشه A15 بیونیکی اپل نیز به‌نظر می‌رسد تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ ازنظر پردازنده گرافیکی از اپل A15 بیونیکی توانمندتر؛ اما از‌نظر پردازنده مرکزی ضعیف‌تر است.

افشاگر یادشده اطلاعات بیشتری منتشر نکرده است و باید تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر صبر کنیم. اصولا کاربران محصولات سامسونگ این را نقد به شرکت کره‌ای وارد می‌کنند که پرچم‌داران این شرکت در بازار جهانی با تراشه اگزینوس و مدل مجهز به تراشه اسنپدراگون، تنها به بازار ایالات متحده و چین عرضه می‌شود. درواقع، کاربران و طرفداران محصولات سامسونگ خواستار عرضه پرچم‌داران شرکت کره‌ای با تراشه‌های اسنپدراگون هستند.

با‌این‌حال، برتری اگزینوس ۲۲۰۰ بر اسنپدراگون ۸۹۵ تا حدودی می‌تواند نظر علاقه‌مندان به محصولات سامسونگ را تغییر دهد؛ مخصوصا اگر از‌نظر عملکرد نیز اگزینوس جدید بتواند از پرچم‌دار نسل بعدی کوالکام در زمینه‌های مختلف مانند توان پردازشی و ارائه عملکرد نرم و روان و مدیریت بهتر انرژی و حرارت تولیدشده بهتر ظاهر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات