اسنپدراگون ۸۹۵ با همکاری مشترک سامسونگ و TSMC تولید می‌شود

دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اسنپدراگون ۸۹۵ کوالکام با لیتوگرافی چهارنانومتری و همکاری مشترک سامسونگ و TSMC تولید خواهد شد.
تبلیغات

کوالکام کار روی نسل بعد سری پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۰۰ را آغاز کرده است. بنابر تازه‌ترین گزارش‌ها، تراشه جدید اسنپدراگون ۸۹۵ نام دارد و اطلاعات جدیدی از روند تولید آن افشا شده است. افشاگر چینی مشهور، Ice Universe، فاش کرده است سامسونگ اسنپدراگون ۸۹۵ را با لیتوگرافی چهارنانومتری تولید خواهد کرد. علاوه‌بر‌این، مدلی با نام ۸۹۵ پلاس نیز در برنامه‌های کوالکام قرار دارد که در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود و تولیدش را TSMC برعهده خواهد داشت.

اسنپدراگون ۸۹۵

براساس گزارش‌ها، اسنپدراگون ۸۹۵ با پارت نامبر «SM8450» تولید خواهد شد و در آن، از CPU کریو ۷۶۰ به‌همراه پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰ و ISP اسپکترا 680 و مودم 5G اسنپدراگون X65 استفاده خواهد شد.

نکته جالب این است که کوالکام، تنها با گذشت یک سال از مهاجرتش به لیتوگرافی پنج‌نانومتری و کنار‌گذاشتن لیتوگرافی هفت‌نانومتری، مجددا تصمیم گرفته است ابعاد تکنولوژی ساخت تراشه‌اش را کوچک‌تر کند. با‌این‌حال، نمی‌توان با اطمینان گفت این شرکت استفاده از فرایند ساخت پنج‌نانومتری را کاملا کنار خواهد گذاشت و انتظار می‌رود همچنان برای ساخت محصولات سری ۸۰۰ و ۷۰۰ از همین تکنولوژی استفاده کند.

به‌احتمال فراوان تراشه جدید کوالکام در ماه‌های پایانی سال جاری میلادی معرفی شود؛ اما فعلا مشخص نیست سازندگان گوشی‌های هوشمند چه زمانی به‌سراغ استفاده از این تراشه خواهند رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات