اولین بنچمارک تراشه اگزینوس مجهز به پردازنده گرافیکی AMD منتشر شد

چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بنچمارک‌هایی از تراشه‌ی سامسونگ با برخورداری از پردازنده‌ی گرافیکی AMD منتشر شده است که برتری آن بر تراشه‌های مختلف از جمله A14 بایونیک اپل را نشان می‌دهد.
تبلیغات

چندی پیش سامسونگ اعلام کرد که طی همکاری با AMD می‌خواهد نسل بعدی اگزینوس را طراحی و توسعه بدهد؛ تراشه‌ای که پردازنده‌ی گرافیکی آن توسط AMD طراحی خواهد شد و از معماری RDNA 2 استفاده خواهد کرد. همین امر سبب شد علاقه‌مندان به محصولات سامسونگ منتظر اولین مقایسه‌ها میان تراشه‌ی جدید شرکت کره‌ای با مدل‌های موجود در بازار باشند.

Sammobile گزارشی منتشر کرده است که نتایج اولین بنچمارک این تراشه‌ی سری اگزینوس سامسونگ را در اختیارمان قرار می‌دهد. در اخبار پیشین، گفته شده بود این تراشه‌ی سامسونگ از تمامی تراشه‌های موجود در بازار، حتی نمونه‌ی A14 بایونیک اپل توانمندتر است و نتایج بنچمارک نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

افشاگری با نام کاربری Universelce در توییتر به انتشار نتایج بنچمارک این تراشه‌ی سامسونگ پرداخته است که مشخصاتی از جمله پردازنده‌ی گرافیکی رادئون AMD و پردازنده‌ی مرکزی با هسته‌های کورتکس A77 دارد. در بنچمارک 3DMark که بیشتر برای سنجش عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی شناخته می‌شود، تراشه‌ی شرکت کره‌ای توانسته است در بخش آزمون حیات وحش (Wild Life) به امتیاز ۸۱۳۴ دست یابد و در طول آزمایش محتوای در حال اجرا را به‌طور متوسط روی ۵۰ فریم بر ثانیه پخش کند.

بنچمارک اکسینوس 2200 سامسونگ

برای مقایسه‌ی اگزینوس جدید با توانمندترین تراشه‌ی اپل در محصولاتی مانند آیفون‌، باید گفت آیفون ۱۲ پرو مکس در بنچمارک 3DMark توانسته است در بخش حیات وحش به امتیاز ۷۴۴۲ دست یابد و محتوای ویدئویی را روی متوسط ۴۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. البته در زمان معرفی این تراشه‌ی اگزینوس، اپل نیز جدیدترین تراشه‌ی خود برای آیفون‌ و محصولات دیگر را معرفی خواهد کرد.

تراشه‌ی مورد نظر که امکان دارد اگزینوس ۲۲۰۰ نام داشته باشد، احتمالا مجهز به هسته‌های کورتکس ایکس ۲ و کورتکس A710 خواهد شد که جدیدترین دستاوردهای آرم محسوب می‌شوند و توان پردازشی به‌مراتب بالاتر از مدل‌های فعلی دارند. البته تراشه‌ی مورد آزمایش قرار‌گرفته از هسته‌های کورتکس A77 استفاده می‌کند که احتمالا تنها به منظور آزمایش توان پردازنده‌ی گرافیکی بود است و بعید به نظر می‌رسد در مدل نهایی اگزینوس ۲۲۰۰ از هسته‌های قدیمی آرم استفاده شود.

بنچمارک اکسینوس 2200 سامسونگ

درواقع امکان دارد تراشه‌ی نهایی به‌مراتب بهتر از آنچه در بنچمارک مشاهده کردیم، عمل کند. متأسفانه در گزارش به بسیاری از موارد مانند توان مصرفی تراشه اشاره نشده است و باید صبر کنیم تا اطلاعات بیشتری از این دستاورد سخت‌افزاری سامسونگ منتشر شود. انتظار می‌رود اولین محصولاتی که با تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ روانه‌ی بازار شوند، اعضای سری گلکسی اس ۲۲ باشند.

موفقیت تراشه‌ی سامسونگ می‌تواند اتفاقات جالبی در آینده رقم زند. در واقع سامسونگ و AMD می‌توانند در همکاری دیگری تراشه‌ای برای لپ‌تاپ‌ و تبلت‌های بالارده تولید کنند تا رقابت نزدیک‌تری با تراشه‌ی M1 اپل داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات