اینتل ۳٫۵ میلیارد دلار برای ارتقای کارخانه تراشه‌سازی نیومکزیکو هزینه می‌کند

پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل گفته است با سرمایه‌گذاری ۳٫۵ میلیارد دلاری کارخانه‌‌ی تراشه‌سازی خود را در نیومکزیکو آمریکا پیشرفته‌تر می‌کند. این تنها یکی از اقدامات اینتل برای مقابله با کمبود تراشه در بازار است.
تبلیغات

اینتل گفته است که برنامه دارد ۳٫۵ میلیارد دلار برای ارتقای ابزارهای تولیدی کارخانه‌ی تراشه‌سازی‌اش در ریورانچو نیومکزیکو سرمایه‌گذاری کند. اینتل قصد دارد ازطریق این سرمایه‌گذاری عظیم با کمبود شدید تراشه در بازار مقابله کند که بسیاری از صنایع را دچار مشکلات زیادی کرده است. البته عملی‌کردن اهداف این سرمایه‌گذاری ۳٫۵ میلیارد دلاری به زمان نیاز دارد.

به‌گزارش تک‌اسپات، سرمایه‌گذاری ۳٫۵ میلیارد دلاری اینتل با هدف اضافه‌کردن تجهیزاتی انجام می‌شود که توسعه‌ی فناوری‌های پکیجینگ پیشرفته‌ی قطعات نیمه‌هادی نظیر Foveros را ممکن می‌کند. Foveros فناوری سه‌بعدی پکیجینگ است که به اینتل امکان می‌دهد تراشه‌های منطقی را به‌جای چینش درکنارهم، عمودی روی هم قرار دهد.

 سرمایه‌گذاری چندساله‌ی اینتل می‌تواند حداقل ۷۰۰ شغل جدید وابسته به فناوری‌های پیشرفته و ۱،۰۰۰ شغل جدید مربوط به ساخت‌و‌ساز ایجاد و از ۳،۵۰۰ شغل دیگر در نیومکزیکو حمایت کند. اینتل از سال ۱۹۸۰، تقریبا ۱۶٫۳ میلیارد دلار برای پشتیبانی از عملیات‌هایش در نیومکزیکو هزینه کرده است. اینتل درحال‌حاضر بیش از ۱،۸۰۰ نیروی کار در این ایالت دارد. 

نمای بالا تجهیزات تولیدی کارخانه تراشه سازی ریو رانچو نیو مکزیکو اینتل / Intel روز روشن

پت گلسینگر، مدیرعامل جدید اینتل، ماه گذشته‌ی میلادی گفت تیم آبی قصد دارد ظرفیت تولیدی‌اش را با سرمایه‌گذاری عظیم بیست‌میلیارددلاری به‌منظور احداث دو کارخانه‌ی هفت‌نانومتری جدید در آریزونا افزایش دهد. کارخانه‌های جدید اینتل در ایالت آریزونا از فناوری EUV با فرایندی ساده‌تر و اصلاح‌شده استفاده خواهند کرد.

TSMC، رقیب بزرگ اینتل، اکنون ارزش بیشتری از این شرکت دارد. ماه گذشته‌ی میلادی، این شرکت تایوانی اعلام کرد در سه سال پیش رو بیش از صدمیلیارد دلار برای افزایش ظرفیت تولید هزینه می‌کند. حتی با وجود سرمایه‌گذاری‌های عظیم، قرار نیست مشکل کمبود تراشه در بازار یک‌شبه رفع شود. گلسینگر در مصاحبه‌ای جدید گفته است که احتمالا تا حدودا دو سال دیگر میزان عرضه‌ نمی‌تواند به سطح تقاضا برسد که به‌شدت افزایش یافته است.

برنامه‌های اینتل برای افزایش ظرفیت تولید فورا آغاز می‌شود. انتظار می‌رود تا پیش از پایان سال جاری میلادی فرایند تجهیز کردن کارخانه‌ی ریو رانچوی اینتل آغاز شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات