احتمال توقف تولید تلویزیون‌ های سامسونگ در صورت تداوم کمبود تراشه

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
محصول دیگری که با کمبود تراشه‌ در بخش تولید با مشکل مواجه خواهد شد، تلویزیون‌ هوشمند است. سامسونگ هشدار داده که در صورت بهبود نیافتن وضعیت، تولید تلویزیون ممکن نخواهد بود.
تبلیغات

همه‌ی ما می‌دانیم کمبود تراشه روی تولید سخت‌افزار و لوازم جانبی کامپیوتر، تلفن‌ همراه، کنسول‌ بازی تأثیر مخربی دارد. کمبود تراشه همچنین بر تولید در صنایع دیگر مانند وسایل نقلیه و لوازم الکترونیکی خانگی، از جمله تلویزیون‌ هوشمند تأثیر خواهد گذاشت.

به‌ گزارش Techspot، هان جونگ هی، رئیس واحد صفحه‌نمایش سامسونگ، در گفتگو با خبرنگاران هشدار داد: «به‌طور‌ کلی صنعت با کمبود شدید تراشه رو‌به‌رو است و اگر مشکلات ادامه یابد، ممکن است شرکت قادر به تولید تلویزیون نباشد. ما همه‌ی تلاش خود را برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی انجام می‌دهیم.»

طبق ادعای منابع، هان به‌تازگی برای دیدار با مدیاتک (MediaTek) و نواتک (Novatek)، تولیدکنندگان بزرگ تراشه که اجزایی مانند مدار مجتمع برای تلویزیون‌ های سامسونگ تولید می‌کنند، به تایوان سفر کرد. وی در این دیدار گفت: «موجودی این قطعات، حداقل برای سال ۲۰۲۱ کافی است؛ اما براساس گزارش‌ها، این اوضاع تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و با این تفاسیر، سامسونگ با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم خواهد کرد.»

هان جونگ هی می‌گوید با وجود کمبود تراشه، تولید تلویزیون ۱۴۶ اینچی Micro LED سامسونگ به‌طور کامل انجام شده است و خط تولید پس از رونمایی نسخه‌ی ۱۱۰ اینچی، در ماه دسامبر گسترش خواهد یافت. این تلویزیون در اندازه‌های ۷۰ و ۸۰ اینچ در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

سامسونگ در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ درصد از بازار تلویزیون‌ هوشمند را در دست داشت و ال‌جی با در اختیار داشتن ۱۲٫۲ درصد، در جایگاه دوم قرار گرفت که سهم درآمد آن نزدیک به ۳۱ درصد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات