اینتل و تلاش برای تقویت تیم مدیریتی؛ سانیل شنوی به تیم آبی بازگشت

یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سانیل شنوی که سابقه‌ی سه دهه کار در اینتل دارد، از بازگشت به این شرکت خبر داد.ظاهرا پت گلسینگر در تلاش است متخصصان زبده‌ی پیشین اینتل را به این شرکت برگرداند.
تبلیغات

در حرکتی نسبتا غیر منتظره که نشان‌دهنده‌ی اعمال تغییرات محسوس در تیم مدیریتی اینتل است، تیم آبی رسما اعلام کرد سانیل شنوی که ۳۳ سال سابقه‌ی کار در این شرکت دارد، قرار است بازگردد. شنوی در سال ۲۰۱۴ از اینتل جدا شد و براساس گزارش تامز هاردور، به‌زودی به‌ عنوان قائم‌مقام ارشد و مدیرکل واحد تجاری گروه مهندسی طراحی به اینتل بازخواهد گشت.

تحلیلگران می‌گویند پت گلسینگر، مدیرعامل جدید اینتل، از توانایی لازم برای متحول کردن فرآیندهای کاری اینتل برخوردار است. گلسینگر ظاهرا تلاش می‌کند با بازگرداندن مهندسان باتجربه‌ی پیشین، اینتل را در مسیر دستیابی به موفقیت‌های بیشتر قرار بدهد.

انتشار خبر بازگشت گلسینگر باعث شد گلن هینتون، از اعضای ارشد پیشین اینتل نیز به این شرکت بازگردد. ظاهرا بازگشت هینتون صرفا آغاز ماجرا بوده است و متخصصان دیگری نیز به ‌مرور زمان به تیم آبی برمی‌گردند. پت گلسینگر مدتی پیش گفت به‌زودی اخباری درباره‌ی بازگشت اعضای کلیدی پیشین اینتل به این شرکت خواهید شنید. جدیدترین نمونه‌ی این اتفاق، بازگشت سانیل شنوی پس از هفت سال دوری از اینتل است. 

لبخند مرد کچل سانیل شنوی / Sunil Shenoy مدیر جدید اینتل

ظاهرا گلسینگر قصد دارد افراد دیگری را هم به اینتل بیاورد. گویدو آپنزیلر که به ‌همراه گلسینگر در VMware کار می‌کرد، در توییتر و لینکدین گفت قصد دارد به‌عنوان مدیر ارشد فناوری واحد تجاری گروه‌ پلتفرم‌های داده‌محور به اینتل ملحق شود. گلسینگر پیش‌تر مدیرعامل VMware بود و آپنزیلر سابقه‌ی کار تحت نظر او دارد.

سانیل شنوی چند سال است که در SiFive کار می‌کند و در این شرکت قائم‌مقام ارشد و مدیرکل پروژه‌ی RISC-V بود. شنوی سابقه‌ی کار در اینتل به‌عنوان قائم‌مقام شرکتی و رهبر واحد تجاری گروه مهندسی پلتفرم دارد. شنوی در آن واحد تجاری روی ریزپردازنده‌ها و سیستم-روی-چیپ‌های (SoC) متعددی برای محصولات اینتل کار کرد.

سانیل شنوی همچنین قبلا رهبری واحد تجاری گروه رایانش موازی و بصری و بخش تحقیق و توسعه‌ی پردازنده‌های کلاس سرور دسکتاپ اینتل را انجام داده است. از بین پروژه‌های مهم شنوی می‌توانیم به چرخه‌ی تیک تاک (Tick-Tock) اشاره کنیم. 

گلسینگر در جریان کنفرانس گزارش مالی اینتل با اعتمادبه‌نفس گفت تیم آبی قصد دارد جایگاه خود را به‌عنوان رهبر بازار در حیطه‌ی لیتوگرافی پردازنده بازیابی کند. او به‌صراحت گفت  علاقه‌ای به ازبین‌بردن فاصله با رقبا ندارد؛ بلکه می‌خواهد اینتل را به «رهبر بی‌چون‌و‌چرا در حوزه‌ی فناوری‌های پردازشی» تبدیل کند. بازگرداندن مهندسان باتجربه و زبده‌ای نظیر شنوی می‌تواند به گلسینگر برای قدم برداشتن در این مسیر کمک شایانی بکند. باب سوان، مدیرعامل برکنارشده‌ی اینتل، می‌گوید شنوی رهبری اثبات‌شده در زمینه‌ی مهندسی است که تجربه‌ای عمیق در حوزه‌ی ریزپردازنده‌ و سیستم-روی-چیپ‌ و تحقیق و توسعه دارد.

سانیل شنوی مدرک کارشناسی ارشد را در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه سیراکیوز نیویورک و مدرک دوره‌ی مدیریت ارشد کسب‌و‌کار را از دانشگاه اورگن دریافت کرده است. او ۱۶ سند ثبت اختراع (پتنت) در حوزه‌ی رایانه و فناوری‌های ریزپردازنده دارد. شنوی روز ۱ فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۱۳ بهمن ۱۳۹۹) به اینتل برمی‌گردد. پت گلسینگر به‌صورت رسمی از ۱۵ فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۲۷ بهمن ۱۳۹۹) به‌عنوان مدیرعامل جدید اینتل شناخته خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات