ویدئو تبلیغاتی سامسونگ با تم فیلم Up برای تشکر از طرفداران تراشه اکسینوس

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ویدئو تبلیغاتی جدید سامسونگ ضمن تشکر از طرفداران تراشه‌های اکسینوس بابت صبوری و حمایتشان، می‌کوشد به‌صورت غیرمستقیم به بهبودهای محسوس اکسینوس 2100 اشاره کند.
تبلیغات

طرفداران گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ در سال جاری میلادی همچنان به حمایت خود از برند دلخواهشان ادامه دادند؛ اما در مواقعی انگشت انتقاد را سمت این شرکت گرفتند. سامسونگ همواره به‌دلیل ادامه‌ی استفاده از تراشه‌های اختصاصی خانواده‌ی اکسینوس (Exynos) در گوشی‌های سری گلکسی با انتقادهای زیادی مواجه بوده است و به‌نظر می‌رسد قصد دارد همچنان به برنامه‌اش برای استفاده از این تراشه‌ها پایبند بماند.

سامسونگ در مدل‌های بین‌المللیِ گوشی‌های هوشمندش از تراشه‌ی اکسینوس بهره می‌برد. غول فناوری کره‌ای بارها گفته است عملکرد تراشه‌ی اکسینوس همچون تراشه‌ی اسنپدراگونی است که درون مدل آمریکایی گوشی‌هایش قرار می‌گیرد؛ اما بررسی کارشناسان نتیجه‌ی دیگری نشان می‌دهد. احتمالا همین یکی از دلایل اصلی‌ای است که باعث شده کره‌ای‌ها به‌طورجدی سراغ تولید اکسینوس 2100 بروند و از تمامی منابع دردسترسشان استفاده کنند تا درنهایت، بخت غلبه بر رقبای بزرگ خود، نظیر کوالکام و اپل را در صنعت تراشه‌‌های موبایلی داشته باشند.

در فاصله‌ی باقی‌مانده تا رونمایی رسمی تراشه‌ی پرچم‌دار اکسینوس 2100، سامسونگ تیزر ویدئویی جدیدی منتشر کرده که در نگاه اول به انیمیشن محبوب و تحسین‌شده‌ی Up شبیه است. سامسونگ در این تیزر ویدئویی از طرفدارانش برای صبر و حمایت ادامه‌دارشان تشکر کرده است.

ویدئویی که سامسونگ منتشر کرده، دوست‌داشتنی و سرگرم‌کننده است و نشان می‌دهد تراشه‌های سری اکسینوس سامسونگ چگونه می‌توانند به افراد برای متفاوت ‌فکرکردن و بررسی جهان کمک کنند. به‌همراه ویدئو مذکور تیم اکسینوس یادداشتی منتشر و در آن، به مشکلاتی اشاره کرده است که اتفاقات سال ۲۰۲۰ ایجاد کردند. در این یادداشت آمده است:

اکنون بیش از هر زمان دیگری درک می‌کنیم حمایت طرفدارانمان در حرکت به‌سمت جلو چقدر اهمیت دارد. با اعتماد‌به‌نفسی دوباره و اتکا بر استعداد تیممان، تلاش‌ها را مجددا متمرکز کرده‌ایم تا بتوانیم با توسعه‌ی پردازنده‌ی موبایلی کاملا جدید، انتظارات طرفدارانمان را برآورده کنیم.

پیغامی که تیم اکسینوس منتشر کرده است، به‌وضوح نشان می‌دهد زمان زیادی تا معرفی پردازنده‌ی اکسینوس 2100 سامسونگ باقی نمانده است. گفته می‌شود اکسینوس 2100 قرار است در مدل‌ بین‌المللی گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ استفاده شود.

گرچه معرفی رسمی تراشه هنوز اتفاق نیفتاده است، شایعه‌ها می‌گوید اکسینوس 2100 قرار است برپایه‌ی همان لیتوگرافی پنج‌نانومتری به‌کاررفته در تراشه‌ی اکسینوس ۱۰۸۰ ساخته شود که مدتی پیش معرفی شد. ناگفته نماند اسنپدراگون ۸۸۸، جدیدترین پرچم‌دار کوالکام و A14 Bionic، جدیدترین پرچم‌دار اپل، نیز از لیتوگرافی پنج‌نانومتری بهره می‌ببرند.

گفته می‌شود تراشه‌ی اکسینوس 2100 سامسونگ به هسته‌های جدید Cortex X-1 آرم مجهز است. استفاده از Cortex X-1 باعث می‌شود اکسینوس 2100 بتواند به ۳۰ درصد قدرت پردازشی بهتر درمقایسه‌با تراشه‌های مجهز به هسته‌ی Cortex A-77 دست پیدا کند. Cortex A-77 همان هسته‌ای است که پیش‌تر از آن در اسنپدراگون ۸۶۵، پرچم‌دار سال گذشته‌ی کوالکام، به‌کار رفت. این تراشه قدرت پردازشی اکثر گوشی‌های اندرویدی برتر امسال را تأمین می‌کند. 

با درنظرگرفتن محبوبیت درخواستی که در وب‌سایت Change.org برای توقف استفاده از تراشه‌های سری اکسینوس در گوشی‌های سامسونگ ثبت شده است، قطعا نحوه‌ی عملکرد اکسینوس 2100 اهمیت خواهد داشت. سامسونگ می‌کوشد ثابت کند به سطح جدیدی در زمینه‌ی تولید تراشه برسد؛ ازاین‌رو، از‌این‌پس محصولات سری اکسینوس به قدرت پردازشی بیشتری دست پیدا می‌کنند.

کاربران تاکنون بارها گفته‌اند هزینه‌ی صرف‌شده برای گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی اکسینوس باید کمتر از گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون باشد؛ زیرا قدرت گوشی‌های دارای تراشه‌ی اکسینوس کمتر است. شایعه‌ها می‌گویند اکسینوس 2100 قرار است ضعیف‌تر از اسنپدراگون ۸۸۸ باشد؛‌ اما بهتر است تا زمان معرفی رسمی اکسینوس 2100 منتظر بمانیم.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی تیزر ویدئویی سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات