بنچمارک گلکسی اس 21 سامسونگ با تراشه‌ای جدید در گیک‌بنچ رؤیت شد

پنج‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بنچمارک منتشرشده از تراشه‌ای جدید به‌نام اکسینوس ۲۱۰۰ خبر می‌دهد که عملکرد به‌مراتب ضعیف‌تری از اسنپدراگون ۸۷۵ دارد.
تبلیغات

چندی پیش خبری منتشر شد که اکسینوس ۱۰۰۰ از اسنپدراگون ۸۷۵ عملکرد بهتری دارد؛ اما رسما تأیید نشده که تراشه اکسینوس ۱۰۰۰ در نسل بعدی پرچم‌داران سری گلکسی اس استفاده می‌شود یا خیر. در حقیقت این گفته‌ها نیز برگرفته از بنچمارکی در گیک‌بنچ است که پس از انتشار به‌سرعت از دیتابیس گیک‌بنچ حذف شد.

حال، بنچمارک جدیدی منتسب به گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ پلاس در گیک‌بنچ رویت شده که نسبت به فهرست اولیه تفاوت‌های قابل توجهی دارد. در درجه اول، امتیاز کسب‌شده توسط پرچم‌دار نسل بعدی سامسونگ با تنزل همراه است و به این موضوع نیز باید اشاره کرد در فهرست به‌جای اکسینوس ۱۰۰۰ به‌نام تراشه‌ای دیگر (اکسینوس ۲۱۰۰) اشاره می‌شود.

بنچمارک گلکسی اس 21 پلاس

در ادامه جدولی را مشاهده می‌کنید که امتیازهای کسب‌شده گوشی پرچم‌دار نسل بعدی سامسونگ با تراشه‌های مختلف ازجمله اسنپدراگون ۸۷۵، اکسینوس ۱۰۰۰ و اکسینوس ۲۱۰۰ به نمایش درآمده است. در جدول، امتیاز شیائومی می ۱۱ با تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ و گلکسی اس ۲۰ پلاس نیز درج شده تا درک بهتری از رقابت میان تراشه‌های اکسینوس و اسنپدراگون داشته باشیم.

مقایسه بنچمارک اسنپدراگون 875 و اکسینوس 2100

همان‌طور که مشاهده می‌شود اکسینوس ۱۰۰۰ عملکرد به‌مراتب بهتری نسبت به اکسینوس ۸۷۵ دارد؛ اما اکسینوس ۲۱۰۰ در هردو آزمایش تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای، رقابت را به تراشه نسل بعدی کوالکام باخته است. با وجود برتری هرسه تراشه‌ی ذکرشده در مقایسه با نتایج گلکسی اس ۲۰ پلاس، اما با درنظرگرفتن بنچمارک‌ها می‌توان گفت که تفاوت میان عملکرد اکسینوس ۱۰۰۰، ۲۱۰۰ و اسنپدراگون ۸۷۵ را نمی‌توان نادیده گرفت.

انتظار می‌رود گلکسی اس ۲۱ پلاس ۸ گیگابایت داشته باشد که البته در بنچمارک مشخص شده ۶/۷۷ گیگابایت آن برای مصارف آزاد در نظر گرفته شده است. چنین حافظه‌ای در نسخه 4G گلکسی اس ۲۰ پلاس مشاهده می‌شود و نسخه 5G از ۱۲ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.

فرکانس ۲/۲۱ گیگاهرتز درج‌شده در فهرست به خوشه کوچک‌تر پردازنده اشاره دارد. درواقع گیک‌بنچ تنها به فرکانس خوشه‌ای اشاره دارد که از تعداد هسته‌های کمتر تشکیل داده شده است. دلیل چنین رویکردی را نیز می‌توان برخورداری خوشه کوچک‌تر پردازنده‌ها از هسته‌های توانمندتر عنوان کرد.

گفته شده که در اکسینوس ۱۰۰۰ از هسته‌های کرتکس X1 جدید شرکت ARM استفاده می‌شود؛ اما این موضوع حداقل برای اکسینوس ۲۱۰۰ تأیید نشده است. انتظار می‌رود گلکسی اس ۲۱ پلاس یکی از مدل‌های سری گلکسی اس ۲۱ باشد. اس ۲۱ پلاس که با نام گلکسی اس ۳۰ پلاس نیز شناخته می‌شود از باتری با ظرفیت ۴،۸۰۰ میلی‌آمپرساعت بهره خواهد بود که نسبت به ظرفیت استفاده‌شده در گلکسی اس ۲۰ پلاس از ۳۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بالاتری بهره می‌برد.

درنهایت باید درنظر گرفت که بنچمارک منتشرشده ممکن است به محصولی آزمایشی تعلق داشته باشد و محصول نهایی حتی از تراشه اکسینوس ۲۱۰۰ استفاده نکند. اصولا شرکت‌های سازنده محصولات مختلف از مشخصات سخت‌افزاری متفاوت برای نسخه‌های در حال توسعه استفاده می‌کنند تا مدل نهایی را انتخاب کنند. از طرفی نیز ممکن است اکسینوس ۲۱۰۰ در مدلی تضعیف‌شده از سری گلکسی اس ۲۱ استفاده شود. چنین موضوعی تاکنون چندین بار اتفاق افتاده و شاهد عرضه مدلی با پسوند لایت درکنار پرچم‌داران سامسونگ بوده‌ایم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات