اکسینوس 2100 سامسونگ احتمالا به‌زودی معرفی می‌شود

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اکسینوس ۲۱۰۰ (اکسینوس ۱۰۰۰)، جدیدترین تراشه‌ی پرچم‌دار سامسونگ، ممکن است چند روز دیگر معرفی شود. از این تراشه در گلکسی اس ۲۱ استفاده خواهد شد.
تبلیغات

تراشه‌‌های سری اکسینوس سامسونگ با سرمایه‌گذاری هنگفتی تولید می‌شوند؛ اما هنوز نتوانسته‌اند در رقابت با تراشه‌های سری اسنپدراگون کوالکام و تراشه‌های سری A اپل عملکرد درخشانی از خود نشان دهند. این گفته برای اکسینوس ۹۹۰ نیز صدق می‌کند. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، سامسونگ در تلاش است با سرمایه‌گذاری بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر،‌ در نسل‌های آینده تراشه‌های سری اکسینوس را بسیار قوی‌تر و بهتر کند. گزارش‌های جدید می‌گویند تراشه‌ی اکسینوس ۲۱۰۰ سامسونگ (Samsung Exynos 2100) ازلحاظ لیتوگرافی بهبود پیدا می‌کند تا قدرت بیشتر و مصرف انرژی کمتر ارائه دهد.

گفته می‌شود گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ که برای عرضه در سه‌ماهه‌ی نخست سال آینده‌ی میلادی برنامه‌ریزی شده‌اند، به اکسینوس ۲۱۰۰ مجهز خواهند بود. درحال‌حاضر، دقیقا نمی‌دانیم که شرکت کره‌ای قصد دارد اکسینوس ۲۱۰۰ را کِی معرفی کند؛ بااین‌حال یکی از افشاگران صنعت فناوری به‌تازگی گفته است که فاصله‌ی زیادی تا معرفی تراشه نداریم. این افشاگر که با نام Mauri QHD در توییتر شناخته می‌شود، تاکنون بارها به برنامه‌هایی دامن زده که سامسونگ و اپل در سر می‌پرورانند و در جدیدترین اقدام، سراغ تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی کره‌ای‌ها رفته است.

به‌گفته‌ی Mauri QHD، جدیدترین تراشه‌ی سامسونگ که برخی رسانه‌ها با نام اکسینوس ۱۰۰۰ و برخی دیگر با نام اکسینوس ۲۱۰۰ از آن یاد می‌کنند، قرار بود هفته‌ی گذشته معرفی شود؛ البته هنوز رسما نام تراشه اعلام نشده است. چرا اکسینوس ۲۱۰۰ در آن زمان معرفی نشد؟ Mauri QHD می‌گوید مدیران اجرایی سامسونگ به‌دنبال بهترین زمان ممکن برای معرفی تراشه‌ هستند تا توجه زیادی به آن جلب شود. آنان با بررسی شرایط به این نتیجه رسیده‌اند که هفته‌ی گذشته زمان مناسبی برای معرفی اکسینوس ۲۱۰۰ نبوده است. گفته می‌شود مدیران سامسونگ در حال بررسی معیارهایی همچون فروش و مقالات معتبر و موارد مشابه هستند. Mauri QHD می‌گوید اکسینوس ۲۱۰۰ سامسونگ بسیار بهتر از اکسینوس ۹۹۰ خواهد بود. 

طبق ادعای Mauri QHD، تخمین زده می‌شود که سامسونگ چند روز دیگر این تراشه را معرفی کند؛ بااین‌حال، هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست و احتمال دارد مدیران اجرایی سامسونگ تصمیم بگیرند معرفی اکسینوس ۲۱۰۰ را بیش‌ازاین به‌تأخیر بیندازند. اگر اکسینوس ۲۱۰۰ در روزهای آتی معرفی نشود، احتمال می‌دهیم شرکت کره‌ای بخواهد رویداد رونمایی تراشه‌ی پرچم‌دار خود را پس از معرفی اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام برگزار کند. انتظار می‌رود جدیدترین نسل از تراشه‌های پرچم‌دار سری اسنپدراگون در رویداد سالانه‌ی Snapdragon Summit معرفی شود که در ماه دسامبر سال میلادی (آذر و دی امسال) برگزار می‌شود.

بنچمارکی که مدتی پیش فاش و به اکسینوس ۲۱۰۰ نسبت داده شد، نشان داد این تراشه عملکردی ناامیدکننده دارد؛ اما احتمالا آن نتایج به‌دلیل فرم‌ور بهینه‌نشده به‌دست آمده‌اند. این تراشه‌ی جدید ظاهرا برپایه‌ی لیتوگرافی پنج‌نانومتری اختصاصی سامسونگ به‌ مرحله‌ی تولید می‌رسد. تا زمانی‌که گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ عرضه نشوند، نمی‌توانیم دقیقا بفهمیم که اکسینوس ۲۱۰۰ چه عملکردی از خود نشان می‌دهد. 

افشاگری دیگر در خبری دیگر ادعا کرده اکسینوس ۲۱۰۰ قرار است پیشرفت‌هایی محسوس در قدرت پردازشی به‌خود ببیند؛ اما این پیشرفت‌ها به‌حدی نیستند که به پرچم‌دار جدید سامسونگ کمک کنند عملکرد بهتری از اسنپدراگون ۸۷۵ از خود نشان دهد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات