آیا تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ از اسنپدراگون ۸۷۵ قوی‌تر است؟

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس شایعات، اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ عملکردی بهتر از تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام دارد.
تبلیغات

سامسونگ به‌تازگی تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ را معرفی کرده است که اولین تراشه ۵ نانومتری این شرکت به ‌حساب می‌آید و برای گوشی‌های میان‌رده ساخته شده است. البته سامسونگ تراشه دیگری برای گوشی‌های پرچم‌دار خود در دست ساخت دارد؛ تراشه‌ای که بسیار قدرتمند خواهد بود. قبلا مشخص شده بود که تراشه پرچم‌دار سامسونگ از اسنپدراگون ۸۶۵ قوی‌تر است؛ اما سؤال اصلی اینجا است که آیا این تراشه می‌تواند از پس اسنپدراگون ۸۷۵ بربیاید یا خیر؟

تراشه پرچم‌دار سامسونگ اگزینوس ۲۱۰۰ خواهد بود. امروز حساب کاربری Ice Universe در توییتر به این موضوع اشاره کرد که اگزینوس ۲۱۰۰ عملکردی بهتر از اسنپدراگون ۸۷۵ دارد. به‌طور معمول گوشی‌های سامسونگ در کشورهای آمریکا و چین با تراشه اسنپدراگون راهی بازار می‌شوند و در اروپا و خاورمیانه با تراشه اگزینوس دراختیار کاربران قرار می‌گیرند. تا قبل از این، تراشه اسنپدراگون عملکرد بهتری نسبت به تراشه اگزینوس داشت. شاید این موضوع باعث شده باشد که سامسونگ به‌ جای استفاده از پردازنده‌های شخصی‌سازی‌شده خود، از طراحی ARM استفاده کند.

انتظار داریم دو تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ و اسنپدراگون ۸۷۵ از هسته‌های مشترکی استفاده کنند و اگر عملکرد تراشه سامسونگ بهتر از اسنپدراگون باشد، این دو تراشه تفاوت زیادی با هم نخواهند داشت.

هر دو تراشه یک هسته Cortex-X1، سه هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 خواهند داشت. این احتمال وجود دارد که تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ به پردازنده گرافیکی Mali-G78 مجهز شده باشد و پردازنده گرافیکی Adreno 660 در تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ استفاده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات