کوالکام تولید تمامی مدل‌های اسنپدراگون 875 را به سامسونگ واگذار می‌کند

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رسانه‌های کره‌ای با انتشار گزارش‌هایی، از سپرده‌شدن تولید مدل‌های مختلف سری اسنپدراگون 875 به سامسونگ خبر می‌دهند.
تبلیغات

انتظار می‌رود در انتهای سال ۲۰۲۰، یعنی ماه دسامبر، شرکت کوالکام جدیدترین تراشه‌ی خود، یعنی اسنپدراگون ۸۷۵ را رونمایی کند. هنوز نام تراشه‌ی جدید شرکت آمریکایی مشخص نشده است؛ بااین‌حال باتوجه‌به الگوی نام‌گذاری سری اسنپدراگون، دور‌از‌ذهن نیست که محصول بعدی اسنپدراگون ۸۷۵ نامیده شود.

در همین زمینه، چندی پیش گزارش‌های در سطح فضای مجازی منتشر شد که کوالکام ساخت تراشه‌های نسل بعدی سری اسنپدراگون را به TSMC واگذار می‌کند. دلیل چنین تصمیم‌گیری نیز مشکلات سامسونگ در تولید تراشه با لیتوگرافی پنج‌نانومتری عنوان شد. حال، اخباری از کره‌جنوبی می‌رسد که سامسونگ توانسته کوالکام را برای تولید مدل‌های مختلف اسنپدراگون ۸۷۵ راضی کند. درواقع، شرکت کره‌ای توانسته به TSMC پیشنهاد بهتری ارائه دهد که طبیعتا دریافت هزینه‌ای کمتر برای تولید تراشه‌های سری اسنپدراگون ۸۷۵ را شامل می‌شود. سامسونگ از بخش‌های مختلفی تشکیل داده می‌شود که یکی از این بخش‌ها درزمینه‌ی تولید قطعات نیمه‌رسانا فعالیت می‌کند.

بخش تولید قطعات نیمه‌رسانای سامسونگ از شرکت‌های توانمند سازنده‌ی تراشه محسوب می‌شود؛ اما بی‌رقیب نیست. دو شرکت مدیاتک و TSMC از رقبای بزرگ سامسونگ درزمینه‌ی ساخت تراشه برای گجت‌های قابل‌حمل محسوب می‌شوند و طبیعتا برای اینکه شرکت کره‌ای بخت بیشتری در بازار، به‌خصوص دربرابر TSMC، داشته باشد، به مشتریانی همچون کوالکام نیاز دارد.

در گزارش‌ها اشاره شده است که تولید مدل‌های مختلف سری اسنپدراگون ۸۷۵ برای سامسونگ درآمدی افزون‌بر ۸۵۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار به‌همراه خواهد داشت که رقمی هنگفت محسوب می‌شود. در رویداد IFA 2020، کوالکام کنفرانس خبری برگزار کرد و مشخص شد که محصولات مختلفی از شرکت‌هایی مانند اوپو و شیائومی از تراشه‌های نسل بعدی سری اسنپدراگون برخوردار خواهند شد. انتظار می‌رود سری می ۱۱ شیائومی از اولین محصولات مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ باشند؛ محصولی که گویا ماه مارس رونمایی خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات