احتمال عرضه گوشی‌های شیائومی، اوپو و ویوو در سال ۲۰۲۱ با تراشه‌ها‌ی اگزینوس سامسونگ

سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ که پیش‌تر تراشه‌های اختصاصی‌اش را دراختیار ویوو قرار داده بود، قصد دارد آن‌ها را به شیائومی و اوپو نیز بفروشد.
تبلیغات

براساس گزارش‌ها، احتمال می‌رود شیائومی و اوپو و ویوو در محصولات جدیدشان از تراشه‌های اگزینوس استفاده کنند؛ البته پیش‌از‌این، سامسونگ تراشه‌های اختصاصی‌اش را در‌اختیار ویوو قرار داده بود و این شرکت برخی‌ از گوشی‌های جدیدش را با تراشه‌های سری ۸۸۰ و ۹۸۰ اگزینوس عرضه کرد. حال، گفته می‌شود شرکت کره‌ای قصد دارد تراشه‌های اگزینوس را به دو تولیدکننده‌ی بزرگ چینی، یعنی اوپو و شیائومی، نیز بفروشد.

به‌گزارش رسانه‌ی Business Korea، سامسونگ تراشه‌ی اگزینوس اوپو و شیائومی و ویوو را در سال ۲۰۲۱ تأمین می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، این تراشه‌ها برای گوشی‌های میان‌رده‌ی سه شرکت یادشده در نیمه‌ی اول سال آتی در نظر گرفته شده است. گفته می‌شود به‌دلیل حاشیه‌‌ی سود کم این تراشه‌ها برای محصولات سامسونگ، واحد تولیدی سامسونگ LSI به‌دنبال جذب مشتریان جدید است.

رسانه‌ی Business Korea به این موضوع اشاره می‌کند شیائومی و اوپو با‌توجه‌به مشکلات هواوی و افزایش تولید محصولاتشان، به‌دنبال بهره‌گیری از تراشه‌های اگزینوس سامسونگ هستند. ظاهرا تراشه‌های اگزینوس با قیمت رقابتی دراختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

این اولین‌بار نیست که فرصت‌طلبی سایر شرکت‌ها را برای تصاحب بازار در وضعیت سخت پیش ‌روی هواوی شاهد هستیم. چندی پیش، رسانه‌ها از عرضه‌ی زودهنگام سری گلکسی اس ۳۰ سامسونگ خبر دادند و دلیل این تصمیم سامسونگ را حفظ جایگاهش به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان دانستند.

سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، هواوی اولین‌بار جایگاه سامسونگ را در این بازار تصاحب کرد؛ اما تحریم‌های هواوی تأثیر منفی بر عملکرد و تولید این شرکت گذاشت و طولی‌ نکشید که سامسونگ این جایگاه را از شرکت چینی پس گرفت.

ناگفته نماند ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان)، سامسونگ پردازنده‌ی سری ۱۰۸۰ اگزینوس را در چین رونمایی خواهد کرد که جانشین اگزینوس ۹۸۰ سال گذشته محسوب می‌شود. پیش‌تر، شرکت کره‌ای بر شایعات مهر تأیید زد و اعلام کرد پردازنده ‌اگزینوس ۱۰۸۰ از چهار هسته‌ Cortex-A78 و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G78 تشکیل شده است.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات