میزو از تراشه هلیو پی 40 در گوشی میان رده سال ۲۰۱۸ خود استفاده خواهد کرد

جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار شایعاتی در خصوص توسعه تراشه‌ی هلیو پی ۴۰ توسط مدیاتک، حال خبری منتشر شده است که استفاده از این تراشه را در پرچم‌دار سال ۲۰۱۸ میزو نوید می‌دهد.
تبلیغات

مدیاتک چندی پیش تراشه‌ی هلیو پی ۳۰ را رونمایی و راهی بازار کرد که در گوشی‌های هوشمند مختلفی از کمپانی‌های اوپو، ویوو و میزو مورد استفاده قرار گرفته است. حال شایعه‌ای مطرح شده که نشان از توسعه‌ی تراشه‌ای جدید توسط کمپانی مدیاتک دارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این تراشه هلیو پی ۴۰ نام خواهد داشت. شنیده‌ها حکایت از این دارند که هلیو پی ۴۰ از وجود ۶ هسته پردازشی بهره می‌برد و مبتنی بر لیتوگرافی ۱۲ نانومتری TSMC توسعه خواهد یافت. 

بر اساس آخرین اخبار منتشرشده، میزو در نظر دارد در نسل بعدی گوشی پرچم‌دار خود از تراشه‌ی هلیو پی ۴۰ استفاده کند؛ چراکه زمان اعلام‌شده توسط میزو برای رونمایی از این گوشی هوشمند با زمانی که مدیاتک تراشه‌ی جدیدش را راهی بازار خواهد کرد، همخوانی دارد. 

هرچند هنوز اطلاعاتی در رابطه با گوشی احتمالی میزو در دست نیست؛ اما به نظر می‌رسد میزو با هدف رقابت با گوشی‌هایی که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۷۰ بهره می‌برند، نسل جدید میان‌رده‌اش را راهی بازار خواهد کرد. کوالکام چندی پیش نسل جدید تراشه‌ی خود را با نام اسنپدراگون ۶۷۰ رونمایی کرد که تاریخ عرضه‌ی آن به بازار، فصل اول سال ۲۰۱۸ ذکر شده است. 

هرچند میزو اخیرا به توافقی با کوالکام برای استفاده از تراشه‌های این کمپانی دست یافته است؛ اما همکاری‌های این کمپانی با دو کمپانی دیگر یعنی مدیاتک و سامسونگ نیز ادامه خواهد داشت؛ از این‌رو در گوشی‌های میزو باید شاهد استفاده از تراشه‌های هر سه کمپانی کوالکام، مدیاتک و سامسونگ باشیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات