تصاویر One UI 6.1 لو رفت؛ سامسونگ به استقبال هوش مصنوعی می‌رود

یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
مطالعه 4 دقیقه
منوی والپیپر در ۲۳ پلاس سامسونگ
تصاویر فاش‌شده از One UI 6.1 نشان می‌دهند رابط کاربری جدید سامسونگ تمرکز زیادی روی هوش مصنوعی دارد.
تبلیغات

درحالی‌که بیش‌ از یک ماه تا رونمایی گلکسی S24 فاصله داریم، تقریباً تمامی مشخصات سخت‌افزاری جدیدترین مدل‌ها از گوشی سامسونگ فاش شده است.

رابط کاربری One UI 6.1 که بر پایه‌ی اندروید ۱۴ توسعه داده می‌شود، احتمالاً در ابتدا ازطریق گلکسی S24 در دسترس قرار می‌گیرد و سپس وارد سایر گوشی‌های سری گلکسی خواهد شد.

چند روز پیش اولین قابلیت نرم‌افزاری One UI 6.1 که روی سلامت باتری متمرکز بود فاش شد و حالا شاهد قابلیت‌های پرتعدادتری برای این رابط کاربری هستیم.

عکس فاش شده One UI 6.1 سامسونگ بخش والپیپر

افشاگری در شبکه‌ی اجتماعی ایکس اطلاعات و اسکرین‌شات‌های مربوط‌به وان یو آی ۶٫۱ سامسونگ را فاش کرده است. یکی از این قابلیت‌ها، ابزاری برای ساخت والپیپر ازطریق هوش مصنوعی است که می‌تواند والپیپرهای مدنظر کاربر را صرفاً با ورودی متنی تولید کند.

در قابلیت تولید والپیپر سامسونگ می‌توانید نام سوژه و پس‌زمینه را وارد کنید و منتظر تولید والپیپر بمانید. به‌جز این دو بخش، امکان شخصی‌سازی بخش دیگری از والپیپر وجود ندارد. ظاهراً در صفحه‌ی قفل One UI 6.1 خواهید توانست که جلوه‌ی پرتره و آب‌و‌هوا را هم به تصویر اضافه کنید.

تغییرات جدید در عکس فاش شده One UI 6.1 سامسونگ

ابزار ویرایشگر عکس One UI 6.1 به شما امکان می‌دهد که به‌سادگی ازطریق درگ‌اند‌دراپ (بکش و رها کن)، جایگاه سوژه‌ها را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید سوژه‌ی موجود در یک عکس را وارد عکسی دیگر کنید.

همچنین می‌توانید تصاویر موجود در گالری را «گسترش دهید.» مثلاً می‌توانید تصاویر عمودی را افقی کنید و به هوش مصنوعی سامسونگ اجازه دهید تا ناحیه‌های خالی را پر کند. ابزار ویرایشگر تصویر One UI 6.1 شما را قادر می‌سازد به گزینه‌های Redo و Undo هنگام نقاشی روی عکس‌ها یا اضافه‌کردن استیکر دسترسی داشته باشید.

بخش تنظیمات عکس در عکس فاش شده One UI 6.1 سامسونگ

سامسونگ می‌خواهد نرم‌افزار Samsung Notes را نیز به هوش مصنوعی مجهز کند. Notes به‌لطف هوش مصنوعی می‌تواند یادداشت‌های طولانی را خلاصه کند و در قالب یک فهرستِ تیتروار به شما ارائه دهد. Notes همچنین توانایی تشخیص یادداشت‌های دست‌نویس و تبدیل آن‌ها به متن را خواهد داشت.

عکس فاش شده One UI 6.1 سامسونگ بخش نوتیفیکیشن

رابط کاربری One UI 6.1 سامسونگ به قابلیتی برای ترجمه‌ی زنده‌ی تماس‌های صوتی مجهز می‌شود. این قابلیت برای هر دو کاربری که مشغول برقراری تماس هستند فعال خواهد بود. سامسونگ قابلیت موردبحث را چند هفته پیش به‌صورت رسمی معرفی کرد و گفت ترجمه‌ی زنده‌های تماس‌ها از هوش مصنوعی اختصاصی Gauss قدرت می‌گیرد.

سامسونگ همچنین قصد دارد قابلیت Voice Focus را ازطریق One UI 6.1 به گوشی‌هایش اضافه کند. این قابلیت هم‌اکنون در برخی از مدل‌های گوشی میان رده و گوشی اقتصادی وجود دارد، اما به‌لطف One UI 6.1 به بهترین گوشی ها نیز اضافه خواهد شد.

تنظیمات سلامت باتری در عکس فاش شده One UI 6.1 سامسونگ

رابط کاربری One UI 6.1 سامسونگ قرار است قابلیتی به نام Adaptive Protection نیز داشته باشد. Adaptive Protection مخصوص کسانی است که گوشی‌ خود را شب‌ها شارژ می‌کنند؛ این قابلیت درصد شارژ را روی ۸۰ نگه می‌دارد و مدت کوتاهی قبل از بیدار شدن کاربر شارژ را آغاز می‌کند تا وقتی کاربر بیدار شد، شارژ گوشی‌اش ۱۰۰ درصد باشد. قابلیت Maximum Protection قرار است سقف ۸۰ درصدی برای شارژ باتری تعیین کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات