نرخ فوق‌العاده استفاده از iOS 16 یک‌ هفته پس از انتشار آن همچنان ادامه دارد

چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً کاربران iOS تمایل زیادی به نصب نسخه‌ی ۱۶ این سیستم‌عامل دارند و با وجود اینکه فقط یک هفته از انتشار آن می‌گذرد، نرخ استفاده از این نسخه همچنان درحال افزایش است.
تبلیغات

آمارها نشان می‌دهد با گذشت فقط یک هفته از انتشار iOS 16 برای عموم کاربران، این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اپل، محبوبیت بسیار بالایی به‌دست آورده است. داده‌های ارائه‌‌شده از طرف یکی از توسعه‌دهندگان نشان می‌دهد تقریباً نیمی از کاربران درحال‌حاضر این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند و ازطرف دیگر یک شرکت تحلیلی می‌گوید حدود ۲۲ درصد از دارندگان آیفون، iOS 16 را روی دستگاه خود نصب کرده‌اند.

براساس داده‌های کریستین اسلیگ، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن محبوب Apollo (برای استفاده از ردیت)، تا این‌ لحظه ۴۹٫۳ درصد از پایگاه کاربران این برنامه از iOS 16 استفاده می‌کنند. درمقام مقایسه، ۴۹٫۱ درصد از کاربران این اپلیکیشن iOS 15 را اجرا می‌کنند و سهم نسخه‌های قدیمی‌تر نیز فقط ۱٫۶ درصد است.

زمان ارتقا فرا رسیده است

اپل در تاریخ ۱۲ سپتامبر، iOS 16 را منتشر کرد و از آن‌ زمان تاکنون شاهد افزایش نرخ آپدیت به این نسخه‌ هستیم. شرکت تجزیه‌وتحلیل میکس‌پیکسل گزارش داده است که درحال‌حاضر حدود ۲۲ درصد از آیفون‌ها، جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل موبایلی اپل را نصب کرده‌اند و حدود ۶۸ درصد نیز از iOS 15 استفاده می‌کنند.

اگرچه به‌روزرسانی iOS 16 یک‌ هفته قبل منتشر شد، اما همه‌ی مدل‌های سری آیفون ۱۴ که فروش آن‌ها از ۱۶ سپتامبر آغاز شده است، به‌طور پیش‌فرض این نسخه از iOS را اجرا می‌کنند که این مورد احتمالاً در افزایش آمار استفاده از iOS 16 نقش داشته است. همان‌طور که iMore اشاره می‌کند، قابلیت‌های جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل موبایلی اپل باعث می‌شود افراد بیشتری به نصب آن ترغیب شوند. این به‌روزرسانی مواردی مثل قابلیت ویرایشی جدید در iMessage، گزینه‌های جدید سفارشی‌سازی صفحه‌ی قفل و ابزارک‌های صفحه‌ی قفل را به‌ کاربران ارائه می‌دهد.

اسلیگ در حساب توییتر خود تأیید کرد که حدود هفت درصد از کاربران اپلیکیشن وی تا تاریخ ۱۹ سپتامبر از آیفون ۱۴ پرو یا آیفون ۱۴ پرو مکس استفاده کرده‌اند.

هفته‌ی قبل مشخص شد نرخ ارتقا به iOS 16 نسبت به نرخ آپدیت به iOS 15 درسال گذشته بیشتر بوده و به‌نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه داشته باشد. سری آیفون ۱۴ اپل محبوبیت زیادی میان کاربران به‌دست آورده است. البته مدل‌های پرو این سری از گوشی‌های اپل با مشکلاتی مواجه شده‌اند و اپل نیز تأیید کرده که برای رفع آن‌ها تلاش می‌کند. علاوه‌براین، برخی خریداران در اولین روز عرضه‌ی سری آیفون ۱۴ با مشکل راه‌اندازی مواجه شده بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات