اپل احتمالاً بخشی از خط تولید آیفون ۱۴ را به مدل‌های پرو اختصاص می‌دهد

سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
یک تحلیلگر به نقل از منابعش در زنجیره‌ی تأمین اپل می‌گوید به دلیل تقاضای زیاد، بخشی از خط تولید آیفون ۱۴ به آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس اختصاص داده می‌شود.
تبلیغات

مینگ‌چی کو، تحلیلگر مورد اعتماد، می‌گوید به‌دلیل تقاضای قوی برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴، اپل از فاکسکان درخواست کرده است بخشی از خط تولید آیفون ۱۴ استاندارد را به مدل‌های پرو اختصاص دهد تا بتوان نیاز بازار را جواب داد. چنین اقدامی می‌تواند روی میانگین قیمت فروش آیفون در سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری میلادی تأثیر بگذارد.

براساس بررسی‌های مینگ‌چی کو، تبدیل خط تولید آیفون ۱۴ به آیفون‌های پرو احتمالاً باعث می‌شود عرضه‌ی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۲ به میزان ۱۰ درصد افزایش یابد. در حال حاضر شماری از تأمین‌کنندگان قطعات آیفون نظیر سامسونگ دیسپلی خودشان را با برنامه‌ی تولیدی فاکسکان تطبیق داده‌اند. احتمالاً در هفته‌های آینده تعداد این تأمین‌کنندگان بیشتر می‌شود.

مینگ‌چی کو هفته‌ی گذشته گفته بود پیش‌فروش آیفون‌های پرو در وضعیت مناسبی به سر می‌برد، اما میزان استقبال مردم از آیفون ۱۴ پلاس ناامیدکننده بوده است. ظاهراً اپل با افزایش فاصله‌ی بین آیفون‌های استاندارد و آیفون‌های پرو توانسته تعداد بیشتری از کاربران را به تهیه‌ی مدل‌های پرو ترغیب کند. شایعه‌ها می‌گویند فاصله‌ی بین این مدل‌ها در سال آینده با معرفی آیفون ۱۵ بیشتر می‌شود.

اپل فروش آیفون‌های نسل جدید (به غیر از مدل پلاس) را از جمعه‌ی گذشته آغاز کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات