سهم ویندوز 11 در استیم به ۲۱ درصد رسید

شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سهم کاربران ویندوز در استیم
براساس داده‌های حاصل از نظرسنجی استیم در ماه ژوئن، سهم ویندوز ۱۱ در این پلتفرم به ۲۱ درصد رسیده است.
تبلیغات

شرکت Valve جدیدترین گزارش خود درباره‌ی سخت‌افزار کاربرانش را منتشر کرد. طبق این گزارش، سهم ویندوز ۱۱ در ماه ژوئن از مرز ۲۰ درصد عبور کرده و به ۲۱٫۲۳ درصد رسیده است. داده‌های استیم با گزارش اخیر AdDuplex نیز مطابقت دارد؛ زیرا داده‌های این پلتفرم تبلیغاتی برای ماه ژوئن نشان می‌داد سهم ویندوز ۱۱ به ۲۳٫۱۱ درصد رسیده است.

به‌گزارش Neowin، رشد سهم ویندوز ۱۱ با کاهش سهم ویندوز ۱۰ نسبت معکوس دارد. ویندوز ۱۰ اکنون ۷۱٫۲۶ درصد از سهم بازار را دراختیار دارد. اگرچه این نسخه از سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت درحال ازدست‌دادن کاربران است، عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل را برای مدتی در پلتفرم استیم ازآنِ خود کرده است و این جایگاه را همچنان دراختیار دارد.

درنهایت، نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۷ با سهم ۳٫۰۱ درصدی سومین سیستم‌عامل محبوب در استیم است. به‌طورکلی، ویندوز ۹۶٫۳۷ درصد از سهم بازار استیم را دراختیار دارد. macOS اپل و لینوکس نیز به‌ترتیب با سهم ۲٫۴۵ و ۱٫۱۸ درصدی جایگاه‌های دوم و سوم را کسب کرده‌اند. وقتی از سخت‌افزار سخن به‌میان آید، از می ۲۰۲۲ تاکنون، تغییر چندانی در آمار کاربران استیم دیده نمی‌شود.

درادامه، محبوب‌ترین سخت‌افزار میان کاربران این پلتفرم آورده شده است:

  • پردازنده: چهارهسته‌ای با فرکانس ۲٫۳ تا ۲٫۶۹ گیگاهرتز. سهم اینتل ۶۸٫۴۷ درصد و AMD تقریباً ۳۱/۵۰ درصد.
  • پردازنده‌ی گرافیکی: انویدیا ۷۵٫۸۶ درصد و AMD درحدود ۱۴٫۸۰ درصد و اینتل ۹٫۱۱ درصد. محبوب‌ترین گرافیک‌ها شامل انویدیا GTX 1060، انویدیا GTX 1650 و انویدیا GTX 1050 Ti.
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • حافظه‌ی ویدیویی: ۸ گیگابایت
  • وضوح نمایشگر: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • واقعیت مجازی: Oculus Quest با سهم ۴۹٫۰۲ درصدی، Valve Index با سهم ۱۵٫۵۷ درصدی و Oculus Rift با سهم ۱۰٫۶۰ درصدی

باید توجه کنید که نظرسنجی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ماهانه‌ی استیم به‌صورت اختیاری انجام می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، احتمال خطای جزئی در نتایج آن وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات