ویندوز ۱۱ با سهم ۲۳ درصدی در یک‌قدمی تصاحب جایگاه دومین نسخه محبوب ویندوز است

پنج‌شنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین گزارش از سهم بازار ویندوز ۱۱ نشان می‌دهد این نسخه از سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت با رسیدن به رقم ۲۳ درصد، در یک‌قدمی تصاحب لقب دومین نسخه‌ی محبوب ویندوز است.
تبلیغات

AdDuplex جدیدترین گزارش خود را درمورد سهم بازار ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ منتشر کرده است. گزارش ماه ژوئن ۲۰۲۲ نشان می‌دهد سهم ویندوز ۱۱ از مرز ۲۳ درصد عبور کرده است. درواقع دو ماه طول کشید تا سهم ۱۹٫۷ درصدی این سیستم‌عامل در آوریل ۲۰۲۲ با رشد ۳٫۴ درصدی، به ۲۳٫۱ درصد در ماه ژوئن برسد.

به گزارش Neowin، با وجود رشد سهم ویندوز ۱۱، این نسخه از سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت موفق نشد از نسخه‌ی 21H1 ویندوز ۱۰ عبور کند و به جایگاه دومین نسخه‌ی محبوب ویندوز ارتقا یابد. نسخه‌ی 21H1 ویندوز ۱۰ با سهم ۲۳٫۹ درصدی (از ۲۶٫۴ درصد در آوریل ۲۰۲۲) و نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ با سهم ۳۸٫۲ درصدی (از ۳۵ درصد در آوریل ۲۰۲۲) درحال‌حاضر جایگاه‌های دوم و اول محبوب‌ترین نسخه‌های ویندوز را به‌خود اختصاص داده‌اند. پایان یافتن دوره‌ی پشتیبانی مایکروسافت از نسخه‌ی 20H2 ویندوز ۱۰ باعث شده است تا سهم نسخه‌ی 21H2 این سیستم‌عامل در ماه ژوئن افزایش یابد؛ زیرا سیستم بسیاری از کاربران به‌طور اجباری به نسخه‌ی جدید به‌روزرسانی شد.

سهم نسخه های مختلف ویندوز ژوئن ۲۰۲۲

ویندوز ۱۱ در سیستم‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، همچنان به‌عنوان یک به‌روزرسانی اختیاری عمل می‌کند و بنابراین کاربران باید خودشان تصمیم بگیرند که دستگاهشان را به این نسخه از ویندوز آپدیت کنند. در ادامه، نگاهی کلی به جدیدترین گزارش AdDuplex از سهم بازار نسخه‌های مختلف ویندوز خواهیم داشت:

  • نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ با سهم ۳۸٫۲ درصد (افزایش ۳٫۲ درصد)
  • نسخه‌ی 21H1 ویندوز ۱۰ با سهم ۲۳٫۹ درصدی (کاهش ۲٫۵ درصدی)
  • نسخه‌ی 21H1 ویندوز ۱۱ با سهم ۲۳٫۱ درصدی (افزایش ۳٫۴ درصدی)
  • نسخه‌ی 2004 ویندوز ۱۰ با سهم ۵٫۲ درصدی (کاهش ۱٫۳ درصدی)
  • نسخه‌ی 20H2 ویندوز ۱۰ با سهم ۳٫۸ درصدی (کاهش ۲٫۴ درصدی)
  • سایر نسخه‌های ویندوز ۱۰ با سهم ۳ درصدی (کاهش ۴ درصدی)
  • نسخه‌های اینسایدر ویندوز ۱۱ با سهم ۰٫۸ درصدی (افزایش ۰٫۱ درصدی)
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات