حتی مایکروسافت نیز از کامپیوتر پشتیبانی‌نشده ویندوز 11 استفاده می‌کند

چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
یکی از کارمندان مایکروسافت حین نشان‌دادن قابلیت‌های جدید ویندوز 11، به‌صورت اتفاقی نام تراشه‌ی نسل‌هفتمی دستگاهش را به‌نمایش گذاشت؛ تراشه‌ای که ویندوز 11 رسماً‌ از آن پشتیبانی نمی‌کند.
تبلیغات

ویندوز ۱۱ مایکروسافت (Windows 11) میزبان قابلیت‌های جدید زیادی است تا بهره‌وری کاربران افزایش پیدا کند؛ ولی پیش‌نیازهای ویندوز 11 باعث شده است بسیاری از کاربران قید این سیستم‌عامل را بزنند. ویندوزهای مایکروسافت تا پیش از انتشار نسخه‌ی جدید به سخت‌افزار چندان به‌روزی نیاز نداشتند؛ اما این گفته برای ویندوز 11 صدق نمی‌کند. گفتنی است همچنان امکان نصب ویندوز جدید روی سیستم‌های پشتیبانی‌نشده وجود دارد و از قرار معلوم یکی از کارمندان مایکروسافت نیز اقدام مشابهی انجام داده است.

براساس گزارش Digital Trends، کلتون هندریکس، کارمند مایکروسافت،‌ حین برگزاری قسمت جدید Windows Insider Webcast صفحه‌نمایش دستگاهش را به‌اشتراک گذاشت تا درباره‌ی برخی از قابلیت‌هایی صحبت کند که مایکروسافت مشغول کار روی آن‌ها است.

به‌طور مشخص‌تر،‌ هندریکس رنگ‌بندی متنوع‌تر برای رابط کاربری Task Manager را نمایش داد. بااین‌حال، هنگام بررسی اطلاعات فعالیت پردازنده‌ی مرکزی،‌ نام تراشه‌ی نسل‌هفتمی Intel Core i7-7660U نمایش داده شد که ظاهراً ویندوز 11 رسماً‌ از آن پشتیبانی نمی‌کند.

اسکرین شات ویندوز 11 روی کامپیوتر کارمند مایکروسافت

Intel Core i7-7660U سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار شد و یکی از پردازنده‌های نسل‌هفتمی این شرکت به‌حساب می‌آید. مایکروسافت گفته است رسماً پردازنده‌های نسل‌هشتمی اینتل و مدل‌های جدیدتر و پردازنده‌های Ryzen 3000 ای‌‌‌ام‌‌‌دی‌‌‌ و جدیدتر را پشتیبانی می‌کند.

دقیقاً نمی‌دانیم که کارمند مایکروسافت در حال استفاده از چه دستگاهی بوده است؛ اما احتمال سرفیس‌بودن این دستگاه وجود دارد. مایکروسافت پیش‌تر فهرستی از دستگاه‌های سرفیس تحت پشتیبانی را روی وب‌سایت خود منتشر کرده است. در این نمونه،‌ شاید با مدل اول سرفیس لپ تاپ یا سرفیس پرو ۵ مواجه باشیم.

نصب‌کردن ویندوز 11 روی سیستم‌های پشتیبانی‌نشده کار سختی نیست؛ ولی مایکروسافت تأکید می‌کند که کاربران بهتر است در سیستم‌های پشتیبانی‌شده سراغ این سیستم‌عامل بروند. ردموندی‌ها اخیراً واترمارکی به گوشه‌ی دسکتاپ سیستم‌های پشتیبانی‌نشده اضافه کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات