مایکروسافت در حال کار روی تبلتی با پردازنده کوالکام است

سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت بعد از مدت‌ها آزمون و خطا در حال کار روی تبلتی با پردازنده‌های کوالکام است.
تبلیغات

بعدازاینکه کوالکام از پردازنده‌های نسل جدید خود رونمایی کرد، بسیاری از تحلیل‌گران انتظار عرضه‌ی تبلتی ویندوزی از طرف مایکروسافت با این پردازنده‌ها را می‌کشیدند و از طرفی احتمال می‌دادند که مایکروسافت ساخت چنین دستگاهی را به شرکت‌های ثالث یا به‌اصطلاح OEMها بسپارد.

حالا به نظر می‌رسد فعالیت‌های تحقیقاتی مایکروسافت برای ساخت تبلتی با پردازنده‌های کوالکام به‌پایان رسیده و مایکروسافت در حال کار روی تبلتی با کد نیم اکسکالیبور (Excalibur) است. ماجرای این تبلت مرموز مایکروسافت از توییت زک بودن، از سردبیران ارشد سایت ویندوز سنترال شروع شد که در توییت خود نوشت:

Excalibur آخرین کد نیم محصولی از خانواده سرفیس است که باید چشم‌انتظارش باشیم. این دستگاه از پلتفرم 8cx کوالکام استفاده می‌کند.
لنوو

اولین لپ‌تاپ 5G جهان باپردازنده کوالکام 8cx

دستگاه مرموز مایکروسافت از تراشه‌ی قوی 8cx استفاده می‌کند که چندی پیش در نمایشگاه کامپیوتکس، لنوو برای اولین‌بار لپ‌تاپی ویندوزی با این پردازنده را به دنیا معرفی کرد. بعدها مشخص شد که این پردازنده‌ی هشت هسته‌ای حتی از برخی پردازنده‌های Core i5 اینتل نیز قوی‌تر است و فرکانس کاری آن می‌تواند تا ۳ گیگاهرتز برسد.

هنوز اطلاعات کاملی از شکل ظاهری این تبلت به بیرون درز نکرده است؛ اما با اخباری که چند روز پیش در مورد تبلت تاشو مایکروسافت منتشر شد، به نظر می‌رسد این تبلت تفاوت‌هایی با تبلت یادشده خواهد داشت؛ چراکه که در اخبار منتشرشده اعلام شده است که دستگاه تاشدنی مایکروسافت از تراشه‌ی Lakefield جدید ۱۰ نانومتری اینتل استفاده خواهد کرد. اما نکته‌ی مهم این است که چیزی هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده و شاید هر دوی این تبلت ها درواقع یکی باشند و مایکروسافت با هر دو پردزانده‌ی اینتل و کوالکام در حال آزمایش و بررسی آن‌ها است.

در انتها، تماشای ویدیوی عملکرد دستگاهی با تراشه‌ی 8cx کوالکام درمقایسه‌با دستگاهی مجهز به پردازنده‌ی Core i5 اینتل خالی از لطف نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات