نسخه‌ی سبک اندروید 8.1 با نام اندروید اریو Go منتشر شد

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل طبق وعده‌ای که قبلا داده بود اندروید اریو گو را با اپلیکیشن‌های اختصاصی برای گوشی‌های پایین‌رده منتشر کرد.
تبلیغات

گوگل سرانجام نسخه‌ی سبک اندروید اریو را که پیش‌تر در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O 2017 وعده داده بود عرضه کرد. غول دنیای فناوری این نسخه را با نام Android Oreo Go در اختیار تولیدکنندگان گوشی‌هایی که قرار است اندروید ۸.۱ را اجرا کنند و توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد. نسخه‌ی بهینه‌ شده‌ی سیستم‌عامل موبایل گوگل به منظور اجرا در گوشی‌های پایین‌رده با ۵۱۲ تا یک گیگابایت رم طراحی شده است؛ به طوری‌که از لحاظ حجم سبک‌تر و از لحاظ اجرا سریع‌تر است. اپلیکیشن‌هایی که همراه این رام عرضه می‌شوند ۵۰ درصد سبک‌تر و ۱۵ درصد سریع‌تر از نمونه‌های اصلی ارائه‌شده در رام گوشی‌های رده‌بالا خواهند بود.

در حال حاضر، اندروید اریو گو فقط برای توسعه‌دهندگان و سازندگان گوشی‌های هوشمند در دسترس است و کاربران عادی یا باید گوشی هوشمند رده‌پایین داشته باشند یا منتظر گوشی‌هایی که در سال ۲۰۱۸ با این نسخه عرضه می‌شوند بنشینند تا از نزدیک کار با آن را تجربه کنند.

اپلیکیشن‌ یوتیوب موجود در اندروید اریو گو نه تنها کم‌حجم‌تر است، بلکه به کاربران این امکان ویژه را می‌دهد که محتوای موجود را دانلود کرده و بعدا تماشا کنند. این امکان جهت رفاه حال کسانی که در مناطقی با سرعت اینترنت پایین زندگی می‌کنند در نظر گرفته شده است. همچنین برای سهولت کار، پخش ویدیوها در یوتیوب گو با پایین‌ترین رزولوشن ممکن انجام می‌گیرد.

سایر اپلیکیشن‌های اختصاصی در این نسخه شامل گوگل اسیستنت گو، فایلز گو، گوگل گو، گوگل مپس گو، جیمیل گو، جی‌بورد، کروم و پلی استور خواهند بود. این اپلیکیشن‌ها همگی نسخه‌ی سبک‌تر با رابط کاربری ساده‌تر خواهند بود.

فایلز گو با پیشنهاد پاک کردن اپلیکیشن‌های بدون استفاده و تسهیل امر پشتیبان‌گیری ابری، کار را برای گوشی‌هایی که ظرفیت ذخیره‌سازی محدود دارند آسان می‌کند. گوگل گو که پیش‌تر «سرچ لایت» نام داشت، کار جستجو و یافتن اطلاعات را ساده‌تر می‌کند. اما اپلیکیشن‌های دیگر مانند پلی استور و کروم در اندروید اریو گو چندان تفاوتی ندارند؛ جز اینکه گزینه‌ی ذخیره‌ی داده در کروم به صورت پیش‌فرض فعال خواهد بود.

بر اساس اعلام گوگل، گوشی‌های مجهز به اندروید اریو گو اوایل سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار خواهند شد. این گوشی‌ها با وجود داشتن قیمت بسیار پایین قرار است در آمریکا و سایر کشورهای توسعه‌یافته نیز عرضه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات