مادربرد گیمینگ فانتوم ازراک در CES 2024 رونمایی شد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
مادربرد ازراک
مادر‌برد جدید Mini-ITX ازراک می‌تواند از پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل و رم‌هایی با سرعت دیوانه‌وار ۸۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند.
تبلیغات

در نمایشگاه CES 2024، ازراک مادربرد Mini-ITX جدیدی با نام Phantom gaming B760I Lightning WIFI را رونمایی کرد که با‌توجه‌به جثه کوچک خود، می‌تواند حتی بهتر از بسیاری از مادربردهای ATX باشد.

مادربرد جدید ازراک از چیپست B760I اینتل استفاده می‌کند و سوکت Intel LGA 1700/1800 دارد. این سوکت با کانکتوری ۸ پین تغذیه می‌شود و می‌تواند پردازنده‌های پرچم‌دار مانند پردازنده اینتل Core i9-14900K را پشتیبانی کند. VRM مادربرد نیز هیت‌سینک چشمگیر و بزرگی دارد که با اتصال به لوله‌های حرارتی، هنگام عملکردهای سنگین با پردازنده‌های پرچم‌دار اینتل خنک خواهند ماند.

مادربرد ازراک

درکنار سوکت CPU دو اسلات رم DDR5 DIMM قرار دارد که تا حداکثر ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت را با جدیدترین ماژول‌های پرسرعت ۶۴ گیگابایتی پشتیبانی می‌کند. همان‌طور‌که گفتیم، ازراک در مادربرد فانتوم قابلیت پشتیبانی از رم‌هایی با سرعت ۸۴۰۰ مگاهرتز را قرار داده است که در چنین فرم فکتوری دستاورد بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

از دیگر مشخصات مادربرد ازراک ASRock Phantom Gaming B760I Lightning WIFI می‌توان به یک اسلات PCIe Gen5 x16 برای کارت گرافیک مجزا، یک اسلات PCIe Gen4 NVMe SSD با هیت سینک M.2 Armor، دو درگاه SATA III و منابع فراوان USB و... اشاره کرد.

مادربرد ازراک

ازراک هنوز اطلاعاتی از قیمت مادربرد جدید خود را در‌اختیار کاربران قرار نداده است؛ اما باتوجه‌به امکانات حرفه‌ای‌اش، قیمت نسبتاً گرانی در انتظار ASRock Phantom Gaming B760I Lightning WIFI خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات