این مانیتور جدید با هوش مصنوعی جلوی مشکل سوختگی داخلی را می‌گیرد

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
مانیتور گیمینگ آئوروس CO49dq از نمای روبه‌رو
شرکت گیگابایت ادعا می‌کند مانیتور گیمینگ جدیدش با استفاده از هوش مصنوعی جلوی سوختگی داخلی نمایشگر را می‌گیرد.
تبلیغات

شرکت گیگابایت از مانیتور جدید Aorus CO49DQ رونمایی کرد؛ یک مانیتور فوق‌عریض ۴۹ اینچی QD OLED که نوید تجربه‌ی بازی و مولتی تسکینگ استثنایی را می‌دهد.

براساس اطلاعات رسمی، جدیدترین مدل از مانیتور گیگابایت از صفحه‌نمایش خمیده‌ی ساخت سامسونگ با وضوح با ۵۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (DQHD) و انحنای ۱٬۸۰۰ رادیان بهره می‌برد که برای ارائه‌ی تجربه‌ای فراگیرتر طراحی شده است.

مانیتور جدید گیگابایت نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و زمان پاسخ‌دهی فوق سریع ۰٫۰۳ میلی‌ثانیه (GTG) دارد و از AMD FreeSync Premium Pro پشتیبانی می‌کند تا برای اجرای بازی‌ها ایدئال باشد.

مانیتور گیمینگ آئوروس CO49DQ در کنار لپ‌تاپ و PC

یکی از نکات مهم در خصوص مانیتور گیمینگ جدید آروس، سیستم OLED Care است. این ویژگی از یک الگوریتم مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای محافظت از نمایشگر در برابر مشکلات ناشی از سوختگی استفاده می‌کند، اگرچه کارآمد بودن این فناوری باید از طریق آزمایش‌های تأییدشده، اثبات شود.

مانیتور گیمینگ آئوروس CO49DQ از نمای روبه‌رو

از نظر دقت و کیفیت رنگ، آروس CO49DQ دارای عمق رنگ ۱۰ بیتی، نسبت کنتراست ۱٬۵۰۰٬۰۰۰:۱ و پوشش رنگی ۹۹ درصدی DCI-P3 است و گواهی‌نامه‌ی VESA DisplayHDR True Black 400 است دارد که باعث می‌شود این مانیتور نه‌تنها برای بازی بلکه برای کارهای حرفه‌ای مانند ویرایش ویدیو و موسیقی، مناسب باشد.

مانیتور گیمینگ آئوروس CO49DQ از نمای بالا

جدیدترین مانیتور آروس دارای پورت‌های کامل از جمله دو درگاه HDMI 2.1، یک دیسپلی پورت ۱٫۴، یک درگاه USB Type-C با انتقال توان معکوس ۱۸ وات و یک جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا است. این مانیتور همچنین از سوئیچ KVM و هاب، دو پورت USB 3.2 Type-A و دو بلندگوی ۵ وات بهره می‌برد.

مانیتور گیمینگ آئوروس CO49DQ از نمای پشت

مانیتور آروس CO49DQ محدوده‌ی شیب از ۵- تا ۲۰+ درجه و قابلیت چرخش بین ۲۰- تا ۲۰+ را ارائه می‌دهد، اما قابلیت تنظیم ارتفاع ندارد.

ابعاد نمایشگر با پایه تقریباً ۱۱۹۴٫۷۸ در ۵۵۸٫۸۰ در ۲۶۱٫۵۲ میلی‌متر است، در حالی که بدون پایه، ابعادی در حدود ۶۱۵٫۱۱ در ۳۶۷٫۳۵ در ۴۲٫۲۲ میلی‌متر دارد.

برای نیروبخشی به این مانیتور، منبع تغذیه با حداکثر توان مصرفی ۷۲ وات طراحی شده است. هنوز اطلاعاتی از تاریخ عرضه و قیمت مانیتور فوق‌عریض جدید گیگابایت در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات