سامسونگ هیجان‌انگیزترین مانیتورهای دنیا را رونمایی کرد: از مدل فوق عریض OLED تا هیولای ۵۷ اینچی 8K

دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مانیتور سامسونگ Odyssey Neo G9 از نمای پشت
سامسونگ دو مانیتور فوق عریض OLED و یک مانیتور ۱۶:۹ و یک مانیتور 8K رونمایی کرده است تا سال ۲۰۲۳ را پرقدرت شروع کند.
تبلیغات

مانیتور جدید سامسونگ در نمایشگاه CES 2023 به‌نمایش گذاشته خواهند شد که روی گیمرها تمرکز دارند و با ابعاد بزرگ و کیفیت درخورتوجه تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی را بسیار لذت‌بخش می‌کنند. این شرکت چهار مانیتور جدید سری Odyssey رونمایی کرده است؛ از مدل ۳۴ اینچی فوق عریض تا هیولای ۵۷ اینچی با وضوح 8K.

به‌‌نوشته‌ی دیجیتال ترندز، سامسونگ افزون‌بر مانیتورهای سری Odyssey، مانیتور ۲۷ اینچی 5K جدیدی را برای رقابت با اپل و ال جی رونمایی کرد. این شرکت مانیتور جدید سری SmartMonitor را نیز به‌نمایش گذاشت که در رنگ‌های متنوع روانه‌ی بازار می‌شود.

مانیتور سامسونگ Oddysey OLED G9 از نمای جلو

اولین مانیتور سامسونگ با پنل OLED برخلاف اکثر مانیتورهای ۲۷ اینچی گیمینگ OLED در بازار، به پنل QD-OLED مجهزند. سال گذشته، شرکت الین‌ور برای نخستین‌بار در مانیتوری ۳۴ اینچی از این پنل استفاده کرد. QD-OLED پاسخ مستقیم سامسونگ به پنل‌های OLED ال جی است و کیفیت چشمگیری دارد.

مانیتور سامسونگ Oddysey OLED G9 از نمای پشت

مانیتور Samsung Odyssey G95SC 49 هیجان‌انگیزترین محصول جدید سامسونگ است. این محصول مبتنی‌بر فرم‌فکتور جذاب Odyssey Neo G9 است؛ اما از پنل OLED استفاده می‌کند. این مانیتور نسبت‌ تصویر بسیار عریض ۳۲:۹ دارد و انحنایش به ۱٬۸۰۰ رادیان می‌رسد. Odyssey G95SC 49 عملاً دسترسی به دو مانیتور 1440p که در‌کنار‌هم قرار داده شده‌اند، امکان‌پذیر می‌کند و وضوح نهایی ۵٬۱۲۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. Samsung Odyssey G95SC 49 به پنل ۲۴۰ هرتز مجهز است.

دومین مانیتور سامسونگ با نام Odyssey OLED 34 از پنل ۲۱:۹ فوق عریض با نرخ نوسازی ۱۷۵ هرتز بهره می‌گیرد. به‌ادعای سامسونگ، هر دو مانیتور از نرخ پاسخ‌دهی ۰٫۱ میلی‌ثانیه بهره می‌برند و از استاندارد HDR True Black 400 پشتیبانی می‌کنند. این مشخصه‌ها را پیش‌تر در مانیتور Alienware 34 QD-OLED نیز دیده بودیم.

مانیتور سامسونگ Odyssey Neo G9 از نمای جلو

با وجود رونمایی مانیتور ۳۲:۹ جدید ۴۹ اینچی، سامسونگ همچنان به سری Odyssey Neo G9 علاقه دارد. این مانیتور جدید که اواخر سال گذشته به‌طور‌خلاصه در مراسم AMD به‌نمایش درآمد، یکی از نخستین مانیتورهای 8K بازار است. مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ از‌طریق درگاه DisplayPort 2.1 می‌تواند محتواهای بصری را با وضوح 8K پخش کند (DisplayPort 2.1 سرعت انتقال داده را دو برابر بیشتر می‌کند).

Odyssey Neo G9 مانیتور ۵۷ اینچ جدیدی با نسبت تصویر ۳۲:۹ و انحنای ۱٬۰۰۰ رادیان است که ترکیب دو مانیتور 4K محسوب می‌شود و به وضوح ۷٬۶۸۰ در ۲٬۱۶۰ پیکسل دست پیدا می‌کند. در این مانیتور پروضوح نیز، سامسونگ سراغ نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و نرخ پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه رفته است. این مانیتور پنل OLED ندارد؛ اما از نور پس‌زمینه‌ی مینی LED استفاده می‌کند. به‌ادعای سامسونگ، مانیتور Odyssey Neo G9 به نسبت کنتراست ۱٬۰۰۰٬۰۰۰:۱ دست می‌یابد.

Odyssey Neo G9 گواهی Display HDR 1000 را از مؤسسه‌ی VESA دریافت کرده است. سامسونگ می‌گوید این مانیتور در تمامی محیط‌های داخل بازی، از سایه‌ها تا صحنه‌های روشن، تصویر فوق‌العاده ارائه می‌دهد.

مانیتورهای خانواده‌ی Odyssey معمولاً با نسبت تصویر عریض تولید می‌شوند؛ اما این گفته برای مدل Odyssey Neo G7 صدق نمی‌کند. این مانیتور جدید نسبت تصویر مرسوم ۱۶:۹ دارد؛ اما ابعادش به ۴۳ اینچی می‌رسد. Odyssey Neo G7 با اسپیکر ۲٫۲ کاناله و پشتیبانی از سیستم‌عامل تایزن، بیشتر از آنکه مانیتور باشد، مثل تلویزیون‌های هوشمند است.

سامسونگ ViewFinity S9 معرفی شد؛ رقیب اصلی استودیو دیسپلی
مانیتور ۲۷ اینچ ViewFinity S9 که از پنل 5K استفاده می‌کند، رقیب اصلی استودیو دیسپلی اپل محسوب می‌شود.
مبین احمدی
مطالعه '2
سامسونگ ViewFinity S9 معرفی شد؛ رقیب اصلی استودیو دیسپلی

دو مانیتور Odyssey Neo G9 و Odyssey OLED G9 از فناوری AMD FreeSync Premium پشتیبانی می‌کنند و با سرویس‌های Smart Hub و Game Hub در‌دسترس قرار می‌گیرند. این مانیتورها به‌طور‌پیش‌فرض از سرویس‌های استریم آمازون پرایم ویدئو، نتفلیکس، یوتیوب و سرویس‌های استریم ایکس باکس و انویدیا برخوردارند. به‌گفته‌ی سامسونگ، این مانیتورها به درگاه USB-C مجهزند.

سامسونگ می‌گوید Odyssey Neo G7 در نخستین ماه‌های سال ۲۰۲۳ و Odyssey Neo G9 بعد از آن عرضه می‌شود. تاریخ عرضه‌ی دو مانیتور OLED جدید فعلاً اعلام نشده است؛ اما این محصولات تا پیش از پایان ۲۰۲۳ به‌دست مشتریان می‌رسند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات