سامسونگ سریع‌ترین مانیتور 4K جهان با نرخ‌نوسازی ۲۴۰ هرتز را رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ با مانیتور گیمینگ ۳۲ اینچی Odyssey Neo G8، تجربه‌ی گیمینگ را وارد مرحله‌ی جدیدی کرد.
تبلیغات

کره‌ای‌ها به‌تازگی جدیدترین مانیتورهای گیمینگ خمیده خود از سری مانیتورهای Odyssey را رونمایی کرده‌اند. مانیتورهای جدید در مدل‌های G85NB و G75NB و G40B عرضه خواهند شد. سامسونگ مانیتورهای جدید را با هدف ارائه تجربه‌ای فراگیر و کم‌نظیر برای گیمرهای حرفه‌ای تولید کرده است.

مانیتور Odyssey Neo G8؛ سریع‌ترین مانیتور گیمینگ 4K در دنیا

مانیتور G85NB پیشرفته‌ترین مدل در این سری به‌شمار می‌رود. درحقیقت، سامسونگ با Odyssey Neo G8 تجربه‌ی گیمینگ را وارد مرحله‌ی جدیدی کرده است. G8 از پنل ۳۲ اینچی با وضوح 4K و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد.

به‌عبارت‌دیگر، با اولین مانیتور گیمینگ سامسونگ ۲۴۰ هرتز با وضوح 4K جهان روبه‌رو هستیم که تجربه‌ای بی‌نظیر را برای کاربران رقم خواهد زد.

مانیتور Odyssey Neo G8 به پنل VA با وضوح ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل مجهز شده است که از انحنای 1000R و فناوری جدید ماتریس کوانتوم بهره می‌برد. طبق اعلام سامسونگ، نرخ پاسخ‌گویی این مانیتور تنها ۱ میلی‌ثانیه است! درزمینه‌ی دقت رنگ نیز، کره‌ای‌ها پوشش دامنه‌ی رنگی DCI-P3 را ۹۵ درصد اعلام کرده‌اند.

مانیتور گیمینگ ۳۲ اینچ Odyssey Neo G8 سامسونگ با وضوح 4K و نرخ‌نوسازی ۲۴۰ هرتز

سریع‌ترین مانیتور گیمینگ جهان علاوه‌بر بهره‌مندی از فناوری FreeSync Premium Pro شرکت AMD، به فناوری Quantum Mini LED نیز مجهز شده است که سبب می‌شود نوردهی پس‌زمینه پنل به‌صورت هوشمند کنترل شود؛ درنتیجه زمان انجام بازی، نقاط تاریک مشکی عمیق‌تری خواهند داشت.

طبق اعلام سامسونگ،‌ روشنایی پنل مانیتور Odyssey Neo G8 برابر با ۲۰۰۰ نیت خواهد بود که حتی در دنیای تلفن‌های هوشمند نیز به‌ندرت یافت می‌شود. با ترکیب این سطح از روشنایی با کنتراست استاتیک ۱٫۰۰۰٫۰۰۰:۱، جزئیات چندین پله ارتقا پیدا می‌کند.

مانیتور گیمینگ ۳۲ اینچ Odyssey Neo G8 سامسونگ با وضوح 4K و نرخ‌نوسازی ۲۴۰ هرتز

همان‌طورکه در عکس‌ها نیز مشاهده می‌کنید، سامسونگ در طراحی مدل Neo G8 از مانیتور Neo G9 الهام گرفته است؛ از‌این‌رو لولای پشت مانیتور به نورپردازی و خطوط جذابی مجهز شده است که حتی تماشای قسمت پشتی دستگاه را نیز به امری لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

مانیتور گیمینگ ۳۲ اینچ Odyssey Neo G7 سامسونگ با وضوح 4K و نرخ‌نوسازی ۱۶۵ هرتز

مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G7؛ لذت بهره‌مندی از فناوری Mini-LED

همان‌طورکه در ابتدای خبر نیز اشاره کردیم، مانیتور G8 تنها مدل معرفی شده نیست و سامسونگ از مدل Odyssey Neo G7 نیز رونمایی کرده است. مانیتور مذکور از سخت‌افزاری مشابه مدل G8 استفاده می‌کند، با این تفاوت که نرخ نوسازی معادل ۱۶۵ هرتز خواهد بود. بنابراین، مانیتور Neo G7 نیز به وضوح 4K، پنل VA، زمان پاسخ‌گویی ۱ میلی‌ثانیه‌ای، فناوری FreeSync Premium Pro شرکت AMD و فناوری Quantum Mini LED مجهز خواهد بود.

مانیتور گیمینگ ۳۲ اینچ Odyssey Neo G7 سامسونگ با وضوح 4K و نرخ‌نوسازی ۱۶۵ هرتز

از دیگر ویژگی‌های این مانیتور می‌توان به روشنایی ۲۰۰۰ نیت و کنتراست استاتیک ۱٫۰۰۰٫۰۰۰:۱ و نورپردازی CoreSync اشاره کرد. علاوه‌براین، قابلیت +Auto Source Switch در مانیتور Odyssey Neo G7 حضور دارد و به‌واسطه‌ی این ویژگی مانیتور به‌محض روشن‌شدن ورودی را به‌صورت خودکار تشخیص خواهد داد.

مانیتور Odyssey G4؛ مدل مقرون‌به‌صرفه سامسونگ

سامسونگ درکنار دو مدل G8 و G7، مدل دیگری با نام Odyssey G4 معرفی کرده که ویژه کاربرانی است که به‌دنبال بهره‌مندی از ویژگی‌های گیمینگ درکنار قیمت مناسب هستند. مدل G4 در دو اندازه‌ی ۲۵ و ۲۷ اینچی عرضه خواهد شد؛ اما هر دو مدل از وضوح تصویری برابر با ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ بهره خواهند برد. با وجود نرخ‌نوسازی ۲۴۰ هرتز و نرخ پاسخ‌گویی ۱ میلی‌ثانیه، Odyssey G4 به گزینه‌ای ارزشمند برای عاشقان گیم تبدیل خواهد شد.

مانیتور گیمینگ Odyssey G4 سامسونگ

ویژگی‌های مانیتور مقرون‌به‌صرفه سامسونگ به همین دو ویژگی محدود نمی‌شود و ویژگی‌هایی چون بهره‌مندی از پنل IPS به‌منظور ارائه‌ی رنگ‌هایی طبیعی به‌همراه زاویه‌ی دید وسیع و پشتیبانی از HDR10 نیز در G4 حضور خواهد داشت. کره‌ای‌ها برای تجربه‌ی گیمینگی نرم و روان و عاری از لگ و تکه‌تکه‌شدن صفحه، مدل G4 را به فناوری‌های FreeSync Premium شرکت AMD و G-SYNC انویدیا مجهز کرده‌اند.

عرضه‌ی مانیتورهای G85NB و G75NB و G40B از ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد و بسته به منطقه‌ی جغرافیایی در بازه‌های زمانی مختلف دردسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به صفحه رسمی مانیتورهای سری Odyssey سریی بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات